| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Nieruchomości > Kupno - sprzedaż nieruchomości > Usługi pośrednictwa - umowa pośrednictwa sprzedaży nieruchomości

Usługi pośrednictwa - umowa pośrednictwa sprzedaży nieruchomości

Podpisując umowę pośrednictwa sprzedaży nieruchomości warto zainteresować się jaki zakres usług jest nam proponowany w umowie. W skład usług oferowanych przez pośredników nieruchomości bardzo często wchodzą: organizacja i pomoc w podpisaniu umów oraz aktu notarialnego, organizacja spotkań czy udział w negocjacjach.

Zawsze warto wiedzieć jaki zakres usług jest nam proponowany w umowie pośrednictwa sprzedaży nieruchomości. Jeżeli się tym tematem bliżej zainteresujemy to od pośrednika usłyszymy, że w zakres pośrednictwa podczas sprzedaży wchodzi:
• udzielanie informacji o sytuacji ekonomiczno-rynkowej,
• przedstawienie sposobu realizacji usługi,
• wyszukiwanie nabywcy,
• organizacja spotkań,
• udział w negocjacjach
• organizacja i pomoc w podpisaniu umów oraz aktu notarialnego

Oczywiście są to tylko pewne ogólne stwierdzenia często nawet nie wymienione w takiej ilości w umowie pośrednictwa sprzedaży nieruchomości.

Po takiej zdawkowej informacji część osób zada sobie uzasadnione pytanie „Za co tak dużo płacę?”.

Zobacz także: Nowe obowiązki pośredników nieruchomości – większe prawa klientów

Zobacz także:  Zakup mieszkania kiedy pośrednik nieruchomości nie posiada licencji. Skutki. Poradnik

Zobacz także:  Kto może być pośrednikiem w obrocie nieruchomościami po zmianach „deregulacyjnych”?

Aby się dowiedzieć jaki jest konkretnie zakres obowiązków pośrednika nieruchomości musimy być nieustępliwi w tej kwestii. Niestety zazwyczaj okazuje się, że tylko nieliczni będą potrafili powiedzieć coś więcej.

Jeżeli już trafimy na takiego pośrednika nieruchomości, który dla naszego lepszego samopoczucia i rozładowania napięcia poda więcej szczegółów to w najlepszym wypadku usłyszymy, że do jego obowiązków należy:
1. Poznanie oczekiwań sprzedającego
2. Ocena stanu faktycznego mieszkania, domu – nieruchomości
3. Wykonanie oceny prawnej i ekonomicznej
4. Instrukcja dotycząca przygotowania niezbędnych dokumentów
5. Informacja i zestawienie przepisów regulujących sprzedaż
6. Udzielenie wskazówek dotyczących prezentacji
7. Pomoc w ustaleniu ceny
8. Wykonanie zdjęć
9. Wykonanie opisu z uwzględnieniem cech charakterystycznych
10. Umieszczenie oferty w środkach przekazu
11. Umieszczenie ogłoszenia w bazach danych w tym MLS
12. Poszukiwanie osób zainteresowanych kupnem
13. Organizacja prezentacji
14. Tygodniowa informacja dotycząca zainteresowania ofertą
15. Miesięczny raport z podjętych czynności i ilości pokazów
16. Bieżące omawianie stanu realizacji umowy
17. Przedstawianie sytuacji rynkowej mającej wpływ na cenę
18. Aktualizacja danych w systemie i stronach z ogłoszeniami
19. Pomoc w negocjowaniu warunków umowy sprzedaży
20. Przygotowanie niezbędnej dokumentacji
21. Udzielenie informacji i pomocy w zakresie rozliczeń
22. Organizacja i dbałość o prawidłową realizację transakcji

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Bobkiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »