| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Nieruchomości > Kupno - sprzedaż nieruchomości > Dobre ogłoszenie sprzedaży nieruchomości – jak je przygotować?

Dobre ogłoszenie sprzedaży nieruchomości – jak je przygotować?

Zdjęcie nieruchomości to jej najlepsza wizytówka w internecie. Ładne zdjęcie bez zwięzłego i ciekawego opisu na niewiele się jednak zda. Czy wiesz w takim razie, jak przygotować interesujący opis nieruchomości?

Jak zacząć?

Nie ma jednego sposobu na przygotowanie ogłoszenia nieruchomości, tak samo, jak nie ma jednego sposobu na zrobienie dobrego zdjęcia nieruchomości. Jest jednak kilka podstawowych zasad, których trzeba przestrzegać, aby można było powiedzieć, że ogłoszenie zostało zrobione profesjonalnie. Przygotowując ogłoszenie, pamiętaj więc o tym, aby:

  • wejść w rolę klienta;
  • wskazać konkrety w opisie lokalu;
  • dbać o kulturę języka i używać polskich znaków;
  • przygotować ogłoszenie w sposób czytelny i uporządkowany.

1. Określenie potencjalnego klienta

Zarówno treść, jak i sposób wypowiedzi powinien być dostosowany do potencjalnego odbiorcy. Gdy chcesz wynająć mieszkanie grupie studentów postaraj się ich zaciekawić pisząc np. dowcipnie, niestandardowo.

W przypadku wynajmu luksusowego apartamentu język trzeba będzie zmienić na wyważony. Klient musi wiedzieć, że po drugiej stronie stoi ekspert, który ma do wynajęcia luksusowy lokal i jest specjalistą oferującym miaszkania w najwyższym standardzie.

2. Tytuł i schemat ogłoszenia – nie zapomnij o nich

Tytuł powinien zawierać najważniejsze informacje i wyróżniać się na tle innych ogłoszeń. Nie wpadaj w rutynę i postaraj się być oryginalny. Kolejne “Mieszkanie trzypokojowe w centrum Łodzi” już nikogo nie zainteresuje. Za to “Przytulne i nowoczesne M4 w centrum Łodzi z widokiem na park za 1700 zł/mc” sprawi, że potencjalny klient chętniej w nie kliknie i chwyci za telefon.

Pamiętaj, że liczby w tytule sprawiają, że klient wie, czego się spodziewać, a mocny lead (czyli pierwsza część tekstu) zachęca do dalszej lektury. Ponadto najważniejsze informacje i zalety wpisz w górnej części tekstu i koniecznie je pogrub.

3. Używaj śródtytułów, aby zwrócić uwagę klienta

Uświadom sobie, że wielu klientów nie czyta ogłoszeń, lecz skanuje je wzrokiem. Na lekturę całego ogłoszenia decydują się dopiero wówczas, gdy mieszkanie wyda im się warte uwagi.

Dlatego ogłoszenie musi zawierać śródtytuły, a jego treść powinna być uporządkowana i logicznie zaplanowana. Śródtytuł “Pełny miesięczny koszt wynajmu” lub “1300 zł miesięcznie z opłatami” od razu pozwala znaleźć odpowiedź na najważniejsze pytanie dotyczące ceny. Z kolei kupujący mieszkanie może zainteresować się nagłówkiem “Rozkładowe mieszkanie to większe możliwości” lub “Słoneczna kuchnia i rodzinna jadalnia”.

4. Nie zapomnij o wypunktowaniach i podkreśleniach

Najistotniejsze informacje zaprezentuj w punktach, dzięki temu klient będzie je mógł łatwiej odnaleźć. Wszystkie zalety mieszkania, pokoje i ich metraż, jak również poszczególne opłaty warto rozbić na pojedyncze elementy, aby osoba czytająca ogłoszenie mogła je bez trudu odnaleźć.

Ważne informacje w ogłoszeniu staraj się zawsze pogrubić, np.: mieszkanie w pełni umeblowane, ale nie przesadzaj, aby pogrubień nie było z kolei za dużo, ponieważ możesz w ten sposób wprowadzić chaos w opisie.

Nie zapomnij również o poprawności językowej i używaniu polskich znaków, ponieważ w taki właśnie sposób przedstawiasz się czytelnikowi.

Zobacz także: Zakup mieszkania na rynku pierwotnym – na co zwrócić uwagę?

Zobacz także: Zakup nieruchomości – jak sprawdzić jakość postawionego budynku?

Zobacz także: Zakup domu w zabudowie szeregowej. Segment skrajny czy środkowy – który wybrać. Poradnik

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Marek Krysztofiuk

Prawnik, ekspert w dziedzinie prawa karnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »