| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Nieruchomości > Kupno - sprzedaż nieruchomości > Home staging: sprzedaż mieszkania z zyskiem – jak tego dokonać?

Home staging: sprzedaż mieszkania z zyskiem – jak tego dokonać?

Home staging to pojęcie z pogranicza marketingu i architektury wnętrz. Dzięki Home staging możemy sprzedać mieszkania z zyskiem. Staging ma na celu ukazać nieruchomość w taki sposób, aby osoba zainteresowana jej kupnem po krótkiej prezentacji wyobraziła sobie, że mieszkanie stworzone jest właśnie dla niej.

W Polsce home staging zaczyna wymierzać nowe standardy prezentacji sprzedawanych nieruchomości. Choć w Stanach Zjednoczonych powstał prawie 40 lat temu, w naszym kraju rozwija się od niedawna.

Czym jest home staging? Najprościej rzecz ujmując, polega na właściwym przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży bądź wynajmu, przy użyciu skutecznych technik marketingowych, tak aby zachęcić nią jak najwięcej osób.

„Home stagingiem zajmują się profesjonalnie do tego przygotowani konsultanci. Są to z reguły pośrednicy w obrocie nieruchomościami lub ludzie związani z tą branżą. Dzięki odpowiedniej wiedzy, znajomości rynku, potrzeb klientów i trendów w aranżacjach wnętrz, potrafią stosunkowo niedrogimi sposobami sprawić, że mieszkanie, dom czy nawet lokal użytkowy stają się bardziej atrakcyjne.” – mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski z wyszukiwarki nieruchomości morizon.pl.

Staging – co to takiego?

W 1972 roku Barb Schwarz, amerykańska dekoratorka wnętrz i początkująca agentka nieruchomości wymyśliła termin home staging. Swoją metodą pracy, czyli odpowiednią aranżacją wnętrza, podbiła amerykański rynek pośrednictwa. Dla początkujących home stagerów stała się guru. Do dziś prowadzi wykłady, jest autorką kilku podręczników i założycielką międzynarodowego stowarzyszenia home stagingu.

Home staging – na czym polega?

Zdaniem Schwarz home staging sprawdza się w warunkach hossy na rynku nieruchomości, a także w momentach kryzysu. Może być przystosowany do każdego rodzaju lokalu, bez względu na jego wartość. Twierdzi również, że błędem jest stawianie znaku równości pomiędzy architekturą wnętrz a home stagingiem. Aranżacja personalizuje mieszkanie, nadaje mu niepowtarzalny wygląd zgodny z gustem właściciela. Staging jest działaniem depersonalizującym nieruchomość w taki sposób, aby potencjalny klient po krótkiej prezentacji mógł wyobrazić sobie, że lokum jest stworzone właśnie dla niego. Jakimi metodami zostaje osiągnięty ten cel? Każdy z home stagerów ma swoje autorskie pomysły, istnieje jednak kilka podstawowych zasad. Każda nieruchomość musi być dokładnie wysprzątana. Trzeba zwrócić szczególną uwagę na jej czułe punkty – łazienkę i kuchnię. Nawet w małej przestrzeni drobne zabiegi stylizacyjne potrafią spotęgować wrażenie przestronności. Utrzymana w łagodnych tonacjach gra kolorów ścian, dodatków i oświetlenia pozwala wydobyć walory wnętrza, zwrócić uwagę na jego potencjał.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Chmielniak

Specjalista prawa karnego gospodarczego, autor bloga Białe kołnierzyki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »