| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Nieruchomości > Kupno - sprzedaż nieruchomości > Z jaką agencją nieruchomości warto współpracować?

Z jaką agencją nieruchomości warto współpracować?


Na rynku nieruchomości różnorodne agencje pośrednictwa udostępniają szeroki wachlarz ofert sprzedaży domów, mieszkań, działek budowlanych, rekreacyjnych. Jednakże należy zastanowić się nad wyborem agencji nieruchomości oraz zwrócić uwagę na walory poszczególnych agencji.


Kupujący nieruchomość potrzebuje mieć wgląd w szeroką i różnorodną ofertę na temat pożądanych przez niego nieruchomości. Każdy potencjalny kupiec nieruchomości chciałby mieć dostęp do wszystkich aktualnych ofert, gdyż co dzienne są wyprowadzane zmiany. W dużych miastach takich jak na przykład Warszawa, Kraków, Sopot, Poznań, Łódź i in. Jest nawet do około 100 agencji pośrednictwa nieruchomości.

Agencja pośrednictwa zanim będzie wyszukiwała ofert nieruchomości ogólno dostępnych dla wszystkich użytkowników Internetu, w pierwszej kolejności przejrzy bazy, które obsługuje wewnątrz agencji. Czy aby potencjalny kupujący mógł mieć dostęp do wszystkich aktualnych ofert na terenie danego miasta, powinien współpracować z każdą agencją?

Zobacz serwis: Kupno - sprzedaż nieruchomości

Nie zaleca się współpracy ze wszystkimi agencjami pośrednictwa, gdyż bazy danych posiadane wewnątrz agencji zazwyczaj nie zawierają licznych ofert. Zazwyczaj pracownicy agencji korzystają ze stron internetowych z ofertami nieruchomości – co ciekawe zarówno umieszczonymi przez inne agencje nieruchomości, jak i bezpośrednio od właścicieli.

Na wstępie na należy zaznaczyć, że zarówno małe, jak i duże agencję mają swoje wady i zalety. Duże agencje pośrednictwa zawierają szeroki wachlarz własnych ofert sprzedaży nieruchomości. Dzięki temu dla kupującego zwiększają się szanse na znalezienie odpowiedniego, o wskazanych parametrach mieszkania. Są to także korzyści dla agencji pośrednictwa, gdyż za sprzedaż nieruchomości otrzyma wysokie honorarium. Natomiast małe agencje pośrednictwa z pewnością posiadają mniejszy wybór ofert sprzedaży nieruchomości. Ale za to, mogą klientowi poświęcić więcej czasu na wyszukanie oferty przez niego pożądanej. Ponadto, koszt usług oferowanych przez prestiżowe agencje pośrednictwa jest wyższy niż mniejszych, mniej znanych agencji. Większość agencji pobiera honorarium w formie prowizji określonej procentowo.

Zobacz także serwis: Budowa i remont

Prowizja określona procentowo wydaje się mała. Jednakże w rzeczywistości są to wysokie kwoty. Po dokonaniu transakcji, agencja nieruchomości przedstawi fakturę, na której będzie widniała kwota wyrażona w złotówkach, która może okazać się zaskakująca, mianowicie od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.


reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kompass Poland

Kompass Poland jest częścią międzynarodowego koncernu Kompass International z siedzibą we Francji, w Paryżu. Kompass International należy do tej samej grupy finansowej co firma Coface. Właścicielem grupy jest Bank Natixis.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »