| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Nieruchomości > Dom i działka > Zmiana adresu zameldowania – krok po kroku

Zmiana adresu zameldowania – krok po kroku

Jak się przemeldować? Jakie dokumenty będziemy musieli zmienić po dokonaniu przemeldowania? Czy na przemeldowanie musimy przeznaczyć cały dzień? Czy wszystko załatwimy w jednym urzędzie? Zobacz na co zwrócić uwagę i co ze sobą zabrać dokonując przemeldowania.

Fot. Urząd Miasta Warszawy

Zobacz także: Księga wieczysta - wszystko co musisz wiedzieć

O czym należy pamiętać przy wyrabianiu nowych dokumentów?

Zazwyczaj przy zmianie dokumentów potrzebujemy nowych zdjęć. Do prawa jazdy obowiązuje zdjęcie z widocznym lewym profilem natomiast do dowodu osobistego potrzeba zdjęcia paszportowego (twarz na wprost). Do obydwu dokumentów potrzeba po jednym zdjęciu.

Aktualizowanie danych personalnych w instytucjach

Po załatwieniu spraw meldunkowych w urzędzie sprawy należy uaktualnić swoje dane personalne we wszelkich instytucjach, w których adres ten figuruje. Jest to niezbędne ponieważ umowy muszą zawierać aktualne dane. Przy zmianie adresu zameldowania w danych osobowych u operatorów sieci komórkowych nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Inaczej sytuacja może wyglądać w banku, wiele instytucji bankowych nie posiada informacji na temat jak postępować z nowym adresem zameldowania i starym dowodem, dlatego taka wizyta może się nieco przedłużyć.

Należy również pamiętać o innych instytucjach, z jakimi mamy podpisane umowy np. z dostawcami mediów tj. energii elektrycznej, gazu, wody.

Cały proces meldunkowy nie jest skomplikowany. Najważniejsze to pamiętać o zabraniu ze sobą odpowiednich dokumentów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

GP People sp. z o.o. sp.K.

Agencja Pracy Tymczasowej i Doradztwa Personalnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »