| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Nieruchomości > Dom i działka > Zmiana adresu zameldowania – krok po kroku

Zmiana adresu zameldowania – krok po kroku

Jak się przemeldować? Jakie dokumenty będziemy musieli zmienić po dokonaniu przemeldowania? Czy na przemeldowanie musimy przeznaczyć cały dzień? Czy wszystko załatwimy w jednym urzędzie? Zobacz na co zwrócić uwagę i co ze sobą zabrać dokonując przemeldowania.

Przed wizytą  w urzędzie warto sprawdzić do jakiej dzielnicy należy nasz nowy adres zameldowania. Można to zweryfikować wpisując swój kod pocztowy w bazie Poczty na stronie:  http://kody.poczta-polska.pl/

Fot. Poczta Polska

Czy po zmianie meldunku trzeba  wyrobić nowe dokumenty?

Po zmianie meldunku nie ma obowiązku wymiany dowodu osobistego na nowy. Jeżeli jednak zdecydujemy się na wymianę dowodu, będziemy potrzebowali:     
– zdjęcia paszportowego           
– dotychczasowego dowodu osobistego (do wglądu)  
– wniosku o wymianę dowodu osobistego.

Wniosek o wymianę dowodu osobistego jest dostępny w każdym urzędzie oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Warszawa: http://www.um.warszawa.pl/sites/default/files/wzor_wniosek_o_wydanie_dowodu_osobistego.pdf

Wniosek składamy przy tym samym miejscu, w którym załatwialiśmy sprawy związane z zameldowaniem.

Nie  musimy również wymieniać paszportu, jednak konieczna będzie wymiana prawa jazdy.

Wymiana prawo jazdy po zmianie adresu zameldowania

Wymiana prawa jazdy jest obowiązkowa po zmianie adresu zameldowania.

Po zmianie przepisów prawo jazdy wydane po 2013 roku może być ważne maksymalnie 15 lat. Dla tego jeżeli posiadamy dokument wydany bezterminowo, to po wymianie będzie wydany na maksymalny dozwolony przez przepisy czas. Po jego upływie będzie istniała konieczność ponownego wyrobienia dokumentu.

W celu wymiany prawo jazdy na nowe, należy przygotować:  
– stare prawo jazdy      
– odpowiednie zdjęcie (z widocznym lewym profilem)               
– wniosek o wydanie prawa jazdy.

Wniosek o wydanie prawa jazdy dostępny jest w każdym urzędzie dzielnicy oraz na stronie Urzędu Miasta: http://www.um.warszawa.pl/sites/default/filess/zswu_wnioski_linki/wniosek_pr_jazdy.pdf

Gdzie złożyć wniosek o wydanie nowego prawa jazdy po zmianie meldunku?

Wniosek możemy złożyć w urzędzie właściwym ze względu na miejsce zameldowania. Należy udać się do odpowiedniego urzędu z niezbędnymi dokumentami. Następnie złożyć wniosek, dokonać opłaty w wysokości 100,50 zł w kasie lub przelewem na konto bankowe urzędu.

Druga możliwość to złożenie wniosku w dowolnie wybranym urzędzie, jednak wtedy w nagłówku wniosku o wydanie prawa jazdy należy wpisać dane urzędu właściwego dla nas, ze względu na adres zameldowania. Urząd, w którym złożymy wniosek prześle w naszym imieniu złożone przez nas dokumenty do odpowiedniego urzędu. Osoba składająca wniosek musi dokonać opłaty w wysokości 100,50 zł przelewem na konto bankowe urzędu właściwego ze względu na adres zameldowania. Wydany dokument będzie można odebrać w urzędzie, w którym składaliśmy wniosek.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Tarsa

Specjalizuje się w tematyce finansowej i rachunkowej. Doktorantka na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »