| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Finanse > Finanse domowe > Ubezpieczenia > Pekao Bank Hipoteczny zrezygnował z ubezpieczenia pomostowego

Pekao Bank Hipoteczny zrezygnował z ubezpieczenia pomostowego

Pekao Bank Hipoteczny jako pierwszy na rynku zrezygnował z ubezpieczenia pomostowego. Wycofanie się banków z „pomostówki” może oznaczać obniżenie raty kredytu hipotecznego nawet o 300 zł.

Pierwszym bankiem, który wycofał się z ubezpieczenia pomostowego, jest Pekao Bank Hipoteczny. Do tej pory do czasu ustanowienia hipoteki podnosił marżę o 1 pkt. proc. Bank wyjaśnia, że to rodzaj ukłonu w stronę klienta, a także pomysł na uproszczenie oferty kredytu hipotecznego. Dodaje, że udziela kredytu na nieruchomości mające uregulowany stan prawny, wzmianki w Księdze Wieczystej monitoruje się elektronicznie, a na wpisy hipotek czeka około 1 miesiąca. Dzięki temu można uprościć obsługę klientów i zmniejszyć ich koszty. Jeżeli jednak klient nie dostarczy bankowi odpisu z księgi wieczystej w przewidzianym w umowie terminie, poniesie koszt 500 zł. Podwyższona marża pozostanie natomiast w przypadku kredytów na budowę domu (do czasu uzyskania pozwolenia na użytkowanie). Bank nie kredytuje zakupu mieszkań w budowie.

Zobacz także: Czym jest spread?

Reakcja banków

Inne banki nie sygnalizują na razie planów rezygnacji z naliczania ubezpieczenia pomostowego. Czy pionierska decyzja Pekao Banku Hipotecznego skłoni ich do tego? Na razie trudno to przesądzić, bo nie jest to duży gracz na rynku kredytów mieszkaniowych. Jeśli jednak efektem jego decyzji byłaby przynajmniej obniżka stawek w innych bankach, skorzystaliby kredytobiorcy. Na drodze do takich decyzji mogą jednak stanąć departamenty odpowiedzialne za kontrolę ryzyka bankowego.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Alicja Moszyńska

Właścicielka firmy Architektura Biznesu: doradza MSP w zakresie budowania marki i kultury firmy, marketingu, negocjacji i obsługi klienta.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »