| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Finanse > Finanse domowe > Rynek kredytów > Innowacyjne rozwiązania w ofertach banków

Innowacyjne rozwiązania w ofertach banków

Innowacyjne rozwiązania w ofertach banków to kolejny sposób na pozyskanie nowych klientów. Popularność zdobywa między inny dostęp do konta z telefonu czy przelew, do którego wystarczy tylko adres e-mailowy odbiorcy.

Pierwsze rachunki bankowe z dostępem przez Internet pojawiły się w Polsce w 2001 roku, a już pięć lat później były stały się na tyle powszechne, że większość banków przestała naliczać opłaty za ich prowadzenie. Po 10 latach funkcjonowania rachunków internetowych trudno już takie rozwiązanie nazwać innowacją. Dziś postęp technologiczny w ofercie banków widoczny jest przede wszystkim w rozwiązaniach skracających do minimum czas potrzebny do przeprowadzenia operacji bankowych. Trudno w to uwierzyć, ale wykonanie przelewu może zająć tylko kilka sekund po uwzględnieniu wszystkich czynności, które trzeba wykonać. Jest to możliwe dzięki rozwiązaniom, które przeniosły bankowość do telefonu komórkowego.

Zobacz także: Odwrócona hipoteka – czy się opłaca?

Dostęp przez telefon

Dostęp do usług bankowych przez telefon jako pierwszy uruchomił w 2005 roku Raiffeisen Bank. Aplikacja na telefon oferowana wówczas przez ten bank pozwalała na wykonywanie podstawowych operacji w rachunku bankowym. Dzisiaj w dobie szybkiego Internetu mobilnego możemy korzystać z bankowości internetowej przez telefon komórkowy,  po prostu wchodząc na stronę banku i logując się na swoje konto. To najprostsze rozwiązanie, ale niestety nie jest ono wygodne, bo wszystko co normalnie widać na ekranie monitora, musi zmieścić się na małym wyświetlaczu. Poza tym niektóre przeglądarki w telefonach mogą nie współpracować ze stronami internetowymi banków. Dlatego coraz więcej banków proponuje mobilne wersje dostępu do konta bankowego, dostosowane do małych wyświetlaczy. Takie rozwiązania mają w swojej ofercie: BPH, mBank, Citi Handlowy, PKO BP (i jego  internetowe ramię – Inteligo), a także ING Bank Śląski.

Smartfony

Bardziej zaawansowanym narzędziem umożliwiającym mobilny dostęp do konta bankowego są specjalne programy, które instaluje się na tzw. smartfonach. Takie aplikacje jeszcze bardziej ułatwiają korzystanie z konta przez telefon – dostęp do rachunku uzyskujemy już po jednym kliknięciu w ekran i podaniu hasła, bez konieczności uruchamiania przeglądarki internetowej w telefonie. Takie aplikacje oferuje swoim klientom pięć banków – BZ WBK, Citi Handlowy, Bank Millennium, Raiffeisen Bank i mBank. Za udostępnienie aplikacji banki nie pobierają prowizji. W przypadków trzech pierwszych instytucji z bankowości mobilnej mogą korzystać zarówno właściciele telefonów działających pod kontrolą systemu Android, jak i użytkownicy iPhone’ów czy iPad’ów. Rozwiązanie wprowadzone przez Raiffeisen działa na większości telefonów, a aplikację mBanku zainstalujemy wyłącznie na iPhone’ach i iPadach. Dodatkowo, już nie tylko dla klientów banku, BZ WBK przygotował aplikację, która pozwala na przeglądanie przez telefon najświeższych informacji produktowych i rynkowych, takich jak notowania giełdowe, funduszy czy bieżące kursy walut.

Zobacz także: Ile Polacy trzymają w bankach?

reklama

Data publikacji:

Autorzy:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Innowacyjne rozwiązania w ofertach banków to kolejny sposób na pozyskanie nowych klientów. Fot. Fotolia
Innowacyjne rozwiązania w ofertach banków to kolejny sposób na pozyskanie nowych klientów. Fot. Fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Jabłoński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »