| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Finanse > Finanse domowe > Rynek kredytów > Nowi klienci są dla banków ważniejsi

Nowi klienci są dla banków ważniejsi

Nowi klienci są dla banków ważniejsi i to dla nich mają oni lepsze oferty kredytów. Stały klient zainteresowany kredytem mieszkaniowym w swoim banku w większości przypadków nie może liczyć na korzystniejsze warunki kredytowania.

Klient, który od lat korzysta z usług jednego banku, powinien być dla tej instytucji jak skarb. Bank wie o nim wszystko – ile zarabia, ile wydaje na życie, gdzie bywa i gdzie robi zakupy, jak spędza wakacje, ile na koniec miesiąca zostaje mu na koncie. W sytuacji gdy taka osoba stara się o kredyt hipoteczny, bankowi dużo łatwiej jest ocenić ryzyko z tym związane niż w przypadku, gdy po taki kredyt przychodzi tzw. klient z ulicy. Dlatego można byłoby oczekiwać, że „wierność” klientów banki nagradzają lepszymi warunkami kredytu, czyli na przykład niższą marżą. Wierność docenili już nawet operatorzy telefonii komórkowej, którzy długoletnim abonentom są w stanie zaproponować korzystniejsze warunki niż osobom, które podpisują dopiero pierwsza umowę. Badanie Home Broker dowodzi jednak, że wśród banków taka polityka jest rzadkością.

Tylko dwa banki

Spośród ankietowanych 25 banków zaledwie dwa zadeklarowały, że osoba od dłuższego czasu korzystająca z usług bankowości osobistej ma szansę na preferencyjne warunki kredytu hipotecznego. Kredyt Bank nagrodzi tych, którzy swoje finanse związali z bankiem przynajmniej 5 lat temu. Wierny klient może otrzymać obniżkę marży w wysokości 0,2 pkt. proc. pod warunkiem ciągłego korzystania z pozostałych usług banku i wpłacania co miesiąc określonych kwot na konto osobiste. Drugim bankiem jest BZWBK, który enigmatycznie proponuje „indywidualne negocjacje” warunków.

Home Broker obliczył co dokładnie oznacza obniżka marży o 0,2 pkt. proc., którą stałym klientom oferuje Kredyt Bank. Dla przykładowego kredytu w wysokości 300 tys. zł, oprocentowanego na 6% i udzielonego na 30 lat, promocja dla stałych klientów oznacza obniżkę raty kredytowej z 1799 zł do 1760 zł. Ten sam Kredyt Bank w przypadku skorzystania z dodatkowych produktów jest jednak skłonny obniżyć marżę kredytu mieszkaniowego znacznie bardziej – nawet o 0,5 pkt. proc.

Zobacz także: Rośnie Indeks Dostępności Kredytowej

Kredyt Bank nie jest tu wyjątkiem. Większość banków zaoferuje znacznie więcej kredytobiorcom zdecydowanym na pakiet usług bankowych niż osobom, które od lat powierzają im swoje finanse. Zakup dodatkowych produktów jest zdecydowanie najprostszym sposobem uzyskania preferencyjnych warunków przy kredycie mieszkaniowym. Te dodatkowe produkty to karta kredytowa, konto z limitem, ubezpieczenie czy program systematycznego oszczędzania. Korzystając z nich, można obniżyć marże nawet o 1,4 pkt. proc. (tak jest na przykład w banku DnB Nord, który za skorzystanie z szerokiego pakietu swoich produktów obniża marżę z poziomu 2,4% do 1%). Podejście banków do tej materii najlepiej obrazuje fakt, że na pytanie Home Brokera o korzyści dla stałego klienta większość banków odpowiedziała opisując korzyści z zakupu dodatkowych produktów.

reklama

Data publikacji:

Autorzy:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowi klienci są dla banków ważniejsi i to dla nich mają oni lepsze oferty kredytów. Fot. Fotolia
Nowi klienci są dla banków ważniejsi i to dla nich mają oni lepsze oferty kredytów. Fot. Fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »