| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Finanse > Finanse domowe > Rynek kredytów > Polacy niechętnie przenoszą konta do innych banków

Polacy niechętnie przenoszą konta do innych banków

Polacy niechętnie przenoszą konta do innych banków. Zazwyczaj jesteśmy przyzwyczajeni do rachunku w jednej placówce. Kto najczęściej decyduje się na przeniesienie konta?

Gdy osłabła presja na sprzedaż kredytów, na pierwszy plan w kampaniach reklamowych wysunęły się konta. Już ponad dwa lata banki dwoją się i troją w mediach, aby przekonać do swoich rachunków. Dodatkowo od 2010 roku banki ułatwiają przenoszenie kont. Badania rynku nie pozostawiają jednak złudzeń – mobilność klientów nie rośnie.

– Polacy obejrzą i docenią reklamy, pomyślą nawet jakby to było dobrze zmienić bank, ale do czynów dochodzi niebywale rzadko – zwraca uwagę Marcin Idzik z TNS Pentor.

Wyjątek na tym tle stanowią osoby związane z bankiem mniej niż dwa lata. Im „zdrada” przychodzi zdecydowanie łatwiej. Generalnie jednak od ponad pięciu lat na taki krok decyduje się zaledwie co dwudziesta osoba. I odsetek ten się nie zmienia.

Klient jest przywiązany do banku

Czyżby Polacy byli tak zadowoleni z usług banków, czy też po prostu nie chce im się działać? Prawda jak zwykle leży po środku. Statystyczny Polak związany jest ze swoim bankiem długo, bo około osiem lat.

– Im dłuższa współpraca, tym trudniej zrezygnować, a negatywne doświadczenia z przeszłości z czasem przechodzą w niepamięć – mówi Marcin Idzik.

Do tego dochodzi jeszcze przyzwyczajenie i tak powstaje recepta na inercję.

Zobacz także: Rośnie zainteresowanie lokatami

Jak podaje Pentor, wśród osób zastanawiających się nad zmianą tylko 17 proc. to klienci, którzy mają konto w tym samym banku od co najmniej ośmiu lat. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w grupie ze stażem nieprzekraczającym dwóch lat. Z tej kategorii wywodzi się jedna trzecia osób, które zmieniały bank w ciągu ostatniego roku. Przyczyną odejścia jest głównie niezadowolenie ze współpracy. Taka odpowiedź uzyskuje 45 proc. wskazań.

– Ale czynnikiem koniecznym staje się też oferta konkurencji. To kluczowy element co drugiej tego typu decyzji – zwraca uwagę Marcin Idzik.

Mix niezadowolenia ze współpracy z nową/ciekawą ofertą innego banku zyskał 22 proc. odpowiedzi. Nowa ciekawa oferta konkurencji mobilizuje 28 proc. ankietowanych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

LAUREN PESO POLSKA Sp. z o.o.

Specjaliści w zakresie doradztwa personalnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »