| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Finanse > Finanse domowe > Rynek kredytów > Polacy niechętnie przenoszą konta do innych banków

Polacy niechętnie przenoszą konta do innych banków

Polacy niechętnie przenoszą konta do innych banków. Zazwyczaj jesteśmy przyzwyczajeni do rachunku w jednej placówce. Kto najczęściej decyduje się na przeniesienie konta?

Internetowy bank jest lepszy

Czego oczekuje się od nowego banku? Czas zmienia wymagania. Maleje rola dostępności i lokalizacji oddziału. W ostatnich siedmiu latach ich znaczenie spadło z 51 do 32 proc. Zyskują natomiast opłaty (z 7 do 20 proc. oraz zdalne kanały kontaktu z bankiem, z 2 do 13 proc.) Zmieniają się też powody rezygnacji. Klienci wskazują coraz więcej przyczyn.

Reklama jest potrzebna

Pewnym pocieszeniem dla mocno inwestujących w promocję może być fakt, że kampanie reklamowe nie trafiają w próżnię. Trzech na czterech bankowych klientów wskazuje spontanicznie (bez podpowiadania) marki banków z reklam, z którymi w ostatnim czasie się zetknęła. Średnio potrafią podać ponad pięć nazw banków. Z przytaczanej listy ankietowani kojarzą ponad dziesięć reklam i aż 62 proc. podaje nazwy instytucji oferujących rachunek „za zero zł”.

Informacje do tekstu zostały zaczerpnięte z raportu „DOKĄD ODPŁYWAJĄ TWOI KLIENCI?” przygotowanego przez TNS Pentor.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

EurActiv.pl

Portal informacyjny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »