| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Finanse > Finanse domowe > Budżet domowy > Skąd wziąć pieniądze na biznes? Crowdfunding - finansowanie społecznościowe

Skąd wziąć pieniądze na biznes? Crowdfunding - finansowanie społecznościowe

Masz pomysł na biznes! Ale nie wiesz skąd wziąć na niego pieniądze? Jednym z rozwiązań jest finansowanie społecznościowe. Czym jest finansowanie społecznościowe? Na co należy zwracać uwagę, aby założony projekt miał szanse powodzenia? Zobacz poradnik.

Finansowanie społecznościowe - co to takiego?

Kiedy mamy pomysł na biznes, zazwyczaj pieniędzy na jego realizację szukamy w domowym budżecie. Kiedy pojawiają się pierwsze braki gotówki - o pożyczkę zwracamy się  od rodziny. Kolejnym miejscem, z którego możemy pożyczyć pieniądze jest bank. Jeśli i to nie pomoże i nie znajdziemy inwestora, możemy zwrócić się o pomoc do tzw. społeczności.

Crowdfunding - finansowanie społecznościowe to dość nowe zjawisko. Wg Polskiego Towarzystwa Crowdfundingu:

Finansowanie społecznościowe to źródło kapitału dostarczanego przez szeroką społeczność wirtualną, która chce wesprzeć kreatywnego pomysłodawcę. Zgromadzone w ten sposób środki mogą wynieść od kilkuset do nawet kilku milionów złotych.”

O czym musimy więc pamiętać, aby nasz projekt miał szansę się udać?

1) Przenalizujmy inne projekty o podobnej tematyce, które się zrealizowały.

Zanim założymy projekt i rozpoczniemy zbiórkę funduszy powinniśmy zapoznać się z podobnymi projektami, które zrealizowały się w tej samej kategorii. Dzięki temu będziemy mogli sprawdzić czym cechowały się udane realizacje. Taka wiedza pozwoli nam odpowiednio zoptymalizować projekt, aby jak najlepiej zaprezentował nas i nasz pomysł przed potencjalnymi wspierającymi.

2) Zadbaj o odpowiedni wygląd i wizerunek projektu

Wizerunek kampanii to pozytywne skojarzenia i emocje, jakie budzi ona u fanów i potencjalnych wspierających.  Tworzy go zarówno styl komunikacji, film promocyjny jak i cały wygląd projektu zamieszczonego na platformie. Określ emocje jakie chcesz wzbudzać
i stwórz go tak, aby opowiadał niezwykłą historię. Twoją historię.

3) Dowiedz się, gdzie znajdziesz potencjalnego wspierającego

Zanim uruchomimy nasz projekt konieczne będzie zbudowanie bazy miejsc i osób, które będą zainteresowane wsparciem, bądź napisaniem na temat naszego pomysłu. Dobrze widziane jest również przygotowanie listy dziennikarzy, którzy będą zainteresowani tematyką naszych działań.

4) Zaplanuj strategię komunikacji w mediach oraz harmonogram działań

Kiedy już wiemy do kogo się zwrócić, warto to skrupulatnie zaplanować. Nic bardziej nie utrudnia działań niż chaotyczne wysyłki not prasowych i szybka próba dotarcia do mediów dzień przed startem projektu. Tworząc harmonogram działań będziemy w stanie zaplanować wszystko z odpowiednim wyprzedzeniem. Ważny jest odpowiedni dobór mediów, opiniotwórczych ludzi, czy serwisów tematycznych.

5) Wybierz narzędzia, za pomocą których zbudujesz zaangażowanie i skierujesz ruch na stronę swojego projektu

Jeśli pomyślnie udało się nam określić naszą grupę docelową, powinniśmy wybrać narzędzia, które odpowiednio ją zaangażują. Najpopularniejszymi z nich będą: media społecznościowe (Facebok Youtube, Twitter), konkursy, ankiety, motywujące nagrody za wsparcie oraz nowe cele, które będą odblokowane w kolejnych krokach wsparcia. Pamiętaj, że sam ruch na platformie crowdfundingowej nie zapewni sukcesu.

6) Realizuj działania zgodnie z zaplanowaną wcześniej strategią

Staraj się działać zgodnie z ustalonym harmonogramem. Im więcej działań będzie odpowiednio zaplanowanych, tym łatwiej będzie nam realizować założone cele.

Nie powinniśmy zapominać, że dobrze przygotowana i prowadzona kampania crowdfundingowa czasami niczym nie różni się od pracy zawodowej. Z tą różnicą, że sami zbieramy na swoje wynagrodzenie.

Zobacz także:  Fundusz awaryjny – niezbędny w razie utraty pracy

Zobacz także:  W jaki sposób dokonujemy płatności w Europie

Zobacz także:  Inwestycje w fundusze – o czym warto pamiętać?

Źródło: Brandoo.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Turek

analityk

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »