| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Finanse > Finanse domowe > Budżet domowy > Jak się zarejestrować w urzędzie pracy dla bezrobotnych?

Jak się zarejestrować w urzędzie pracy dla bezrobotnych?

Jeśli straciliśmy pracę, a zależy nam na jak najszybszym znalezieniu nowej, dobrym pomysłem jest zarejestrowanie się w urzędzie pracy. W urzędach pracy możemy znaleźć interesujące nas zatrudnienie, oferowane przez lokalne przedsiębiorstwo. W jaki sposób zarejestrować się w urzędzie pracy?

Aby uzyskać status bezrobotnego, należy zarejestrować się w powiatowym urzędzie pracy. Jeśli ubiegamy się o zasiłek, możemy zarejestrować się tylko w jednym urzędzie pracy. W przypadku kiedy zależy nam wyłącznie na znalezieniu szybkiego zatrudnienia, mamy prawo zarejestrować się w kilku powiatowych urzędach pracy jednocześnie. Rejestracji dokonuje się poprzez złożenie odpowiednich dokumentów w miejscu do tego wyznaczonym. Od tego momentu osobę uznaje się za bezrobotną lub poszukującą pracy.

Rejestracja w urzędzie pracy – na co zwrócić uwagę

Odpowiednie druki, które ubiegający się o status bezrobotnego lub poszukującego pracy musi wypełnić, możemy pobrać w powiatowym urzędzie pracy. Wszystkie potrzebne dokumenty poświadczamy swoim podpisem ze świadomością prawdziwości zawartych w nich danych. Podanie nieprawdziwych informacji może skutkować konsekwencjami prawnymi, jakie grożą za składanie fałszywych zeznań. Podczas rejestracji w urzędzie pracy będą nam potrzebne informacje o dotychczasowym zatrudnieniu, wraz z datami podjęcia i zakończenia pracy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

LingoLab.pl

Internetowa Szkoła Językowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »