| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Finanse > Finanse domowe > Budżet domowy > Jak założyć własną działalność gospodarczą?

Jak założyć własną działalność gospodarczą?

Jak założyć własną działalność gospodarczą? Jeśli znaleźliśmy pomysł na własny biznes i chcemy otworzyć własną działalność gospodarczą, powinniśmy pamiętać o różnych obowiązkach, które się z tym wiążą. W jaki sposób prawidłowo założyć własną działalność gospodarczą?

Tak naprawdę do rozpoczęcia całej procedury wystarczy jeden dobrze wypełniony wniosek. Warto także zastanowić się, czy będziemy potrzebowali dodatkowych koncesji, zezwoleń, licencji albo wpisu do rejestru działalności regulowanej. Przy tych elementach, jeśli okaże się, że są konieczne, należy załatwić dodatkowe sprawy formalne.

Formularz CEIDG

Formularz CEIDG pozwala na zgłoszenie działalności gospodarczej jednocześnie do kilku podmiotów odpowiadających za rejestr przedsiębiorców. Będą to: Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Centralna Ewidencja Informacji o Działalności Gospodarczej, a także Główny Urząd Statystyczny. Formularz umożliwia również wybranie formy opodatkowania.

Co ważne, sama procedura zgłaszania formularza CEIDG jest całkowicie pozbawiona opłat.

Urzędy coraz częściej starają się wyjść naprzeciwko potrzebom petenta i w tym celu umożliwiają przeprowadzenie części procedur przez internet. Jest to także możliwe w przypadku formularza CEIDG. Wystarczy wejść na stronę platformy CEIDG, założyć tam konto, a następnie wypełnić i złożyć wniosek. Gdy zdecydujemy się na taką formę zgłoszenia, pamiętajmy, że urząd gminy ma obowiązek przechowywania wniosku złożonego drogą internetową przez siedem dni od jego złożenia. W tym czasie musimy się zgłosić do urzędu i go podpisać, aby zyskał rzeczywistą ważność. Dla tych, którzy nie są zwolennikami załatwiania tego typu spraw przez internet, istnieje możliwość wypełnienie wniosku przez platformę, ale złożenie go osobiście w urzędzie. Tradycjonaliści mogą zarówno pobrać, jak i wypełnić formularz papierowy już w urzędzie gminy. Ewentualnie ostatnią możliwość stanowi przesłanie wniosku listem poleconym – należy wówczas poświadczyć podpis notarialnie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Talento

Firma konsultingowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »