| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Finanse > Finanse domowe > Budżet domowy > Abonament RTV zapłacą wszyscy

Abonament RTV zapłacą wszyscy

Minister kultury, Bogdan Zdrojewski, w czasie rozmowy w „Sygnałach dnia” w radiowej „Jedynce” ogłosił, że zostanie zniesiony obowiązkowy abonament RTV, ale zostanie on zastąpiony opłatą audiowizualną, którą poniesie każdy obywatel. Jak to będzie wyglądało? I ile teraz będziemy płacić?

Rejestracja odbiorników radiowych i telewizyjnych nie będzie już obowiązkowa. Jednak nie ma się z czego cieszyć. Zamiast abonamentu RTV zostanie wprowadzona opłata audiowizualna, pobierana będzie za prawo odbierania sygnału radiowego lub telewizyjnego. Nowością jest to, że nikt już nie będzie sprawdzał czy mamy w domu radio lub telewizor, ponieważ opłata zostanie nałożona na każde gospodarstwo domowe w Polsce. Co ciekawe, wszystkie zarejestrowane firmy również zostaną potraktowane jak gospodarstwa domowe, więc również poniosą koszt odbierania sygnału radiowego lub telewizyjnego.

Zobacz także: Ile kosztuje wyrobienie paszportu?

Żeby uniknąć problemów dotyczących ściągalności opłaty (tak jak ma to teraz miejsce w przypadku abonamentu RTV), zostanie ona dołączona do innego rachunku. I nic nie pomoże przepisywanie odbiorników na emerytów i rencistów, którzy w tej chwili są zwolnieni z opłat – projekt nie przewiduje zwolnień z nowej opłaty. Minister Zdrojewski proponuje pobieranie jej co miesiąc np. razem z rachunkiem za prąd. Opłata audiowizualna ma być nieco niższa od abonamentu (obecnie płacimy 19 zł miesięcznie) i ma wynosić kilkanaście złotych miesięcznie, roczny koszt ma się zamknąć w ok. 200 złotych.

Obecnie trwają ustalenia czy taka zmiana jest możliwa w świetle prawa, ostateczną decyzję poznamy we wrześniu.

Zobacz także: Ile kosztuje wyrobienie międzynarodowego prawa jazdy?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Green Drive

To kampania społeczna realizowana przez Fundację Trans.org (www.trans.org). Głównym celem akcji jest pokazanie firmom transportowym w Europie najlepszych sposobów na zmniejszenie wydatków na paliwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »