| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Finanse > Finanse domowe > Budżet domowy > Co zrobić, kiedy bank odrzuci naszą reklamację?

Co zrobić, kiedy bank odrzuci naszą reklamację?

Kiedy bank odrzuci naszą reklamację, nie musimy od razu wstępować na drogę sądową. Rozwiązaniem jest Arbiter Bankowy i Sąd Polubowny przy KNF.

Reklamacja złożona w banku

Pierwszym krokiem, w przypadku kontrowersyjnej decyzji banku, powinno być złożenie reklamacji. Nie ważne czy nie zgadzamy się naliczoną nam opłatą, czy bank spóźnił się z wypłatą transzy kredytu,
w pierwszej kolejności powinniśmy zgłosić nasze wątpliwości bezpośrednio w banku. Możemy to zrobić zarówno udając się do placówki bądź za pośrednictwem telefonu czy Internetu.

Jeśli sprawa jest poważna lub dotyczy znacznej kwoty, najlepiej będzie udać się do banku osobiście twierdzi Jarosław Sadowski, Główny Analityk firmy Expander.

W takich przypadkach, warto także prosić o wydanie potwierdzenia, na którym podana będzie data przyjęcia reklamacji. Z reguły banki zastrzegają sobie 30 dni na rozpatrzenie takiego wniosku, jednak są przypadki gdy proces ten trwa dłużej, np. gdy nasz problem wiąże się z kartami płatniczymi.

Co zrobić, kiedy bank odrzuci naszą reklamację?

Co jednak zrobić gdy bank odrzuci naszą reklamację lub nie udzieli nam żadnej odpowiedzi? W takim wypadku większość z interesariuszy składa kolejną reklamację bądź rozważa pozew sądowy. Jak wskazują eksperci, istnieją jednak równie skuteczne, lecz dużo tańsze, sposoby na rozwiązywanie sporów z bankami.

 – Choć przypadki zwycięstw z bankiem na sali sądowej są w ostatnim czasie coraz częstsze, tę formę rozwiązywania sporów z bankami zostawiałbym jako ostateczność. Przed skierowaniem sprawy na wokandę warto zwrócić się do Arbitra Bankowego czy Polubownego Sądu przy KNF twierdzi Jarosław Sadowski, Expander.

Arbiter Bankowy – w czym może nam pomóc?

Głównym zadaniem Arbitra Bankowego jest rozstrzyganie sporów pomiędzy konsumentami a bankami. Na jego pomoc mogą jednak liczyć wyłącznie klienci, których reklamacja została odrzucona bądź nierozpatrzona w terminie. Dodatkowym obostrzeniem jest kwota rekompensaty jakiej domagamy się od banku. Nie może bowiem przekraczać 8 000 zł.  Uzyskanie pomocy Arbitra nie jest jednak skomplikowane.

Warunkiem jest zapłacenie 50 zł i złożenie odpowiedniego wniosku opisującego sprawę. Musi się w nim znaleźć: nazwa banku, przebieg sprawy, wysokość oczekiwanej rekompensaty i uzasadnienie. Jeśli Arbiter przyzna nam rację lub jeśli dojdzie do zawarcia ugody z bankiem, w ciągu 14 dni otrzymamy należne nam pieniądze – twierdzi Jarosław Sadowski, Expander.

Dochodzenie swoich spraw w Sądzie Polubownym przy KNF

Jeśli jednak wniosek złożony u Arbitra nie spotka się z pozytywnym odzewem, spraw możemy dochodzić także w Sądzie Polubownym przy KNF. Jednak na to postępowanie zgodę udzielić musi sam bank.

Nie ma jednak ograniczenia w postaci maksymalnej kwoty rekompensaty, którą możemy uzyskać. Opłata za postępowanie mediacyjne jest jednak wyższa i wynosi 100 zł lub 250 zł – twierdzi ekspert Expandera.

Jarosław Sadowski, Główny Analityk firmy Expander

Zobacz także: Cashback – wypłata gotówki, taniej niż w bankomacie?

Zobacz także: Kantor internetowy – Poradnik użytkownika

Zobacz także: Zgubienie dowodu osobistego - zgłoszenie w banku

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

3 Z Kancelaria Radcy Prawnego Izabela Odziemiec

ekspert z zakresu prawa pracy i prawa cywilnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »