| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Finanse > Finanse domowe > Budżet domowy > Jak odzyskać pieniądze od biura podróży?

Jak odzyskać pieniądze od biura podróży?

Odzyskanie pieniędzy od biura podróży, które ogłosiło upadłość jest możliwe. Jeżeli za wczasy, zapłaciłeś kartą, możesz zgłosić się do banku po zwrot pieniędzy.

Najnowsze doniesienia prasowe informują, że liczba osób poszkodowanych, który wczasy się nie odbyły z winy biura podroży może przekraczać nawet kilkanaście tysięcy. Odzyskanie wpłaconych środków może zająć dużo czasu.

Usługa obciążenia zwrotnego

Osoby opłacające wczasy kartą płatniczą są w lepszej sytuacji, od tych którzy płacili gotówką. Należy zgłosić się do banku, który wydał kartę i skorzystać z usługi „obciążenia zwrotnego”. Umożliwia ona odzyskanie środków za niewykonane usługi lub niedostarczone towary. Skorzystanie z usługi „obciążenia zwrotnego” jest możliwe przy płatności wszystkimi rodzajami kart: debetowymi, kredytowymi, przedpłaconymi czy kartami charge. Dobrą wiadomością jest to, że każdy bank, który wydaje karty organizacji płatniczych na polskim rynku (m.in. MasterCard i Visa) jest zobowiązany do przyjęcia reklamacji. W przypadku gdy pracownik banku nie chce przyjąć zażaleń klienta, nie należy rezygnować, ponieważ zarówno klient, bank, agent rozliczeniowy, agencja płatnicza jak i akceptant karty (np. sklep) są obciążeni dokonaną transakcją.

Zobacz także: Co to jest karta przedpłacona?

Działania banku

Po zgłoszeniu przez klienta reklamacji, bank musi skontaktować się z organizacją płatniczą. Następnie ta przekazuje sprawę do instytucji rozliczającej transakcję, której zadaniem jest wyjaśnienie sprawy ze sprzedawcą. W przypadku zgłoszenia przez biuro podróży upadłości usługa nie została wykonana, dlatego nie musimy udowadniać winy osoby sprzedającej. Jest to bezpośrednio związane z zaniechaniem działalności przez touroperatora.

O sprawności odzyskania pieniędzy od biura podróży przy płaceniu kartą płatniczą mogą poświadczyć klienci linii lotniczej Air Polonia. Po złożeniu reklamacji i negocjacjach z Bankiem Pekao oraz agentem rozliczeniowym eCard otrzymali zwrot całej sumy przeznaczonej na wczasy.

Pracownicy instytucji finansowej mogą próbować utrudniać nasze działania. Dla banku wiąże się to z dużym nakładem pracy i zaangażowaniem wielu instytucji w czynności związane ze zwrotem pieniędzy, dlatego za wszelką cenę będzie zniechęcać klientów. Osoby wytrwałe mogą mieć zapewniony zwrot środków finansowych przeznaczonych na wczasy, które się nie powiodły. Warto skorzystać z usługi obciążenia zwrotnego i podjąć negocjacje z bankiem, żeby odzyskać całą kwotę wpłaconą na konto touroperatora.

Zobacz także: Czy można uzyskać odroczenie płatności podatku?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Krajowy System Usług

(KSU)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »