| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Budowa i remont > Instalacje > Wentylacja klimatyzacja > Klimatyzacja – standard czy luksus?

Klimatyzacja – standard czy luksus?

Coraz więcej polskich inwestorów w okresie letnim inwestuje w klimatyzację. Coraz częściej klimatyzacja to już standard, nie luksus. Czy opłaca się w nią inwestować w polskim klimacie?

Brudna i nieserwisowana klimatyzacja może być wylęgarnią wirusów i drobnoustrojów. Producenci klimatyzatorów zalecają w celu utrzymania długoletniej gwarancji kompleksową konserwację urządzeń i instalacji dwa razy do roku przez stację serwisową z odpowiednimi kwalifikacjami oraz sprzętem. W trakcie takiej usługi odbywa się m.in. odgrzybianie instalacji. To za mało, należy również dbać o czyszczenie filtrów urządzenia we własnym zakresie . Czynność ta powinna być przeprowadzane co miesiąc lub dwa, nie potrzebna jest jednak do tego specjalistyczna firma, w lepszych urządzeniach dostęp do filtra jest ułatwiony i wystarczy umyć go wodą z mydłem.

– Warunkiem prawidłowego funkcjonowania urządzeń, wykorzystania w pełni ich możliwości technicznych w maksymalnym okresie żywotności jest niewątpliwie obsługa zgodnie z zaleceniami producentów poszczególnych urządzeń, a co się z tym wiąże również stała konserwacja sprzętu przez firmy wyspecjalizowane – radzi Piotr Stefaniak z AC Klimat.

Klimatyzacja może również przynieść bardziej wymierne oszczędności niż te, w których oszczędzamy na zdrowiu pracowników. Montaż klimatyzatora i jego użytkowanie możemy odliczyć od podatku. Podobnie jak w przypadku kosztów na ogrzewanie, również klimatyzacja może być wpisana do kosztów podatkowych. Do wydatków takich można zaliczyć zakup urządzeń klimatyzacyjnych, ich serwis i konserwację. Należy jednak pamiętać, że sam zakup urządzenia należy do środków trwałych firmy, a tych nie możemy od razu wpisać do kosztów podatkowych, trzeba więc poddać je najpierw amortyzacji.

- Rozwiązaniem tego problemu może być forma leasingu, która staje się coraz bardziej popularna w tego rodzaju instalacjach – radzi Piotr Stefaniak z AC Klimat.

Jak się okazuje klimatyzacja nie oznacza dziś zbędnego luksusu, na który mogą sobie pozwolić tylko najbogatsze firmy i instytucje. Udogodnienia towarzyszą nam na co dzień, dlatego firma unikająca tanich inwestycji ułatwiających pracę i kontakt z klientem może stwarzać wrażenie nie idącej z duchem czasów.

- Inwestycja w klimatyzację w dzisiejszych czasach nie stanowi wydatku, który mógłby mocno zaszkodzić nawet średnio prosperującej firmie. Rezygnacja z tego typu udogodnienia może jednak mocno ochłodzić relację naszego przedsiębiorstwa z klientami lub potencjalnymi partnerami, przez co pozornie zaoszczędzone pieniądze odbiją się na wizerunku firmy – podsumowuje Piotr Stefaniak z AC Klimat.

Zobacz także:  Jak projektować instalację odprowadzenia skroplin z klimatyzatora?

Piotr Stefaniak z AC Klimat

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Sikorska-Kowal

Starszy Specjalista ds. projektów HR w Grupie Tempo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »