| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Budowa i remont > Instalacje > Instalacje wodne i kanalizacyjne > 15 marca Dniem Konsumenta

15 marca Dniem Konsumenta


15 marca obchodzimy Światowy Dzień Praw Konsumenta i Europejski Dzień Konsumenta. Świadomość polskich konsumentów jest coraz większa, dzieje się tak na skutek akcji edukacyjnych. Obecnie zanim zdecydujemy się na kupno jakiegoś produktu dokładnie sprawdzamy informacje na jego temat. A na co powinniśmy zwrócić uwagę przy wyborze armatury?

Konsument już nie przyjmuje bezkrytycznie reklamy, nie ufa też sugestiom sprzedawcy. Coraz częściej dokonuje samodzielnego wyboru. Pomocny okazuje się Internet, dzięki niemu możemy zweryfikować jakość towarów. Konsumenci sprawdzają produkt przed jego kupieniem, zwłaszcza jeśli ma on służyć przez lata, dotyczy to na przykład materiałów budowlanych i wykończeniowych mieszkania.

Jeśli decydujemy się na zakup armatury to powinniśmy wystrzegać się wybierania jej tylko na podstawie wyglądu. W tej kwestii ważniejsze są zastosowane w baterii rozwiązania, na przykład pomagające oszczędzać wodę eko-przyciski czy ograniczniki wypływu. Według ekspertów firmy Oras, takie rozwiązania pomagają oszczędzać wodę od 20% do 50%.

Zobacz także: Jak oszczędzać wodę?

Zwróćmy też uwagę na to czy sprzedawane baterie spełniaj polskie i europejskie normy. Producent musi mieć specjalne certyfikaty, które muszą być dołączone do każdego sprzedawanego kranu. Główny Urząd Nadzoru Budowlanego jest w posiadaniu listy producentów, którzy nie zadbali o informacje dla konsumentów.

Zobacz również: Jaka bateria pomoże nam zaoszczędzić zużycie wody?

W Polsce obowiązuje pięcioletni czas gwarancji na szczelność głowicy znajdującej się w środku i dwuletni na pozostałe elementy. Jednak długość gwarancji nie jest jedynym elementem wpływającym na jakość serwisu jest łatwość zgłoszenia usterki i czas reakcji. Konsument jest bardziej zadowolony, jak nie musi dopełniać całej masy formalności. Korzystną sytuacją jest też możliwość zgłaszania usterki telefonicznie na bezpłatnej infolinii. Coraz częściej istnieje też możliwość wezwania montera do domu i usunięcia usterki na miejscu, co jest znacznym ułatwieniem dla użytkownika.

reklama

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Obecnie zanim zdecydujemy się na kupno jakiegoś produktu dokładnie sprawdzamy informacje na jego temat. A na co powinniśmy zwrócić uwagę przy wyborze armatury? Fot. Oras
Obecnie zanim zdecydujemy się na kupno jakiegoś produktu dokładnie sprawdzamy informacje na jego temat. A na co powinniśmy zwrócić uwagę przy wyborze armatury? Fot. Oras

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Minka .pl

oferuje ekologiczne tapety ścienne drukowane w technologii lateksowej HP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »