| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Budowa i remont > Instalacje > Instalacje grzewcze > Jakie są warunki gwarancji na pompę ciepła?

Jakie są warunki gwarancji na pompę ciepła?


Zanim kupimy pompę ciepła, warto dowiedzieć się, jakie są warunki gwarancji. Gwarancja na pompę ciepła zawiera m.in. kryteria, które trzeba spełnić, aby mieć prawo do darmowych napraw pompy ciepła.

Każdy z producentów urządzeń grzewczych proponuje nieco inne warunki gwarancji. Z reguły dotyczą one nie tylko sposobu użytkowania, ale także montażu oraz serwisowania. Jakiekolwiek działania sprzeczne z wymaganiami skutkują unieważnieniem umowy, a ewentualne naprawy muszą być wykonywane we własnym okresie.

Pierwszym etapem wdrożenia systemu opartego o pompę ciepła jest przygotowanie źródła dolnego. Ma ono kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania instalacji, dlatego już w tym momencie powinniśmy wiedzieć, jakie urządzenie chcemy zamontować i skonsultować się z jego dystrybutorem.

– Źródła dolne bardzo często są newralgicznym punktem tego typu inwestycji. Jest to szczególnie widoczne przy kolektorach pionowych. Klienci chcą zaoszczędzić i zlecają przeprowadzenie prac najtańszym wykonawcom, nie zważając na wymagania stawiane przez producentów pomp. Rezygnują też z przygotowania projektów geologicznych oraz powykonawczych. Nie są świadomi jednak, że dokumenty te są podstawą do gwarancji, a próba obniżenia kosztów np. o 1000 zł może wiązać się z jej utratą – mówi Piotr Słaby z firmy Nateo.

Zobacz także: Jakie są rodzaje pompy ciepła?

Warto również wiedzieć, że gwarancje źródeł dolnych są długoterminowe i obowiązują np. przez 50 lat. Z ekonomicznego punktu widzenia rezygnacja z nieodpłatnych usług serwisowych staje się w takim wypadku nieopłacalna.

Producenci najczęściej wymagają, aby montaż oraz pierwsze uruchomienie urządzenia były wykonane przez nich lub firmę partnerską. Instalator niezwiązany z firmą może nie mieć wystarczającej wiedzy o konkretnym modelu, przez co urządzenie nie będzie przynosić spodziewanych efektów. W dodatku każdy błąd w obsłudze może doprowadzić do jego uszkodzenia, za które trzeba będzie zapłacić.

Do zachowania gwarancji niezbędne są również cyklicznie przeglądy. Z reguły przeprowadza się je raz w roku. Dokonuje ich autoryzowany serwis, a wszelkie podjęte czynności muszą zostać zapisane w książce serwisowej pompy.

Zobacz także: Jak połączyć domową pompę ciepła z zasobnikiem ciepłej wody użytkowej?

– Kontrola stanu technicznego przez wykwalifikowanych instalatorów pozwala nie tylko zachować gwarancję, ale także zoptymalizować koszty eksploatacyjne pompy. W trakcie przeglądów serwisanci dokonują pomiarów i na ich podstawie kalibrują urządzenie tak, by osiągało maksymalną wydajność – dodaje Słaby.

Gwarancja pozwala zatem nie tylko na oszczędności związane z ewentualnymi naprawami, ale zapewnia również odpowiednią efektywność pompy ciepła. Nie warto zatem ryzykować, próbując zmniejszyć koszty inwestycji, bo w skrajnych przypadkach możne to przynieść odwrotny skutek.

Źródło: materiały prasowe

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Magda Judejko

Specjalista stosowania prawa w internecie i PM Project Manager

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »