| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wnętrza > Gabinet > Dodatki i gadżety > Gadżety elektroniczne – najbardziej stresujące prezenty świąteczne

Gadżety elektroniczne – najbardziej stresujące prezenty świąteczne

Jak wynika z przeprowadzonych badań, Polacy lubią dostawać od choinkę gadżety technologiczne. Tymczasem dla obdarowujących zakup takiego prezentu wiąże się z ogromnym stresem. Dlaczego? Na rynku jest ogromny wybór produktów – laptopy, desktopy, tablety, konsole do gier. Jak pokazują badania, wybór towarów jest tak ogromny, że często do zakupu niezbędne jest wiedza technologiczna.

Wyniki badania przeprowadzonego przez Microsoft pokazują, że aż 91% Polaków chciałoby dostać pod choinkę gadżet technologiczny – to znacznie więcej niż średnia europejska, wynosząca 78%. Jest to jednocześnie najbardziej stresująca kategoria prezentów dla obdarowujących.

Prezenty postrzegane jako najbardziej stresujące w zakupie:

  1. Urządzenia technologiczne – 36%
  2. Odzież – 33%
  3. Biżuteria i zegarki – 12%
  4. Wyposażenie kuchni i domu – 6%
  5. Perfumy – 7%

Badani jako przyczyny, dla których zakupy technologiczne sprawiają im problemy wskazywali przede wszystkim potrzebę poświęcenia zbyt wiele czasu na poszukiwania (28%), co pokazuje jak bardzo jesteśmy zabiegani przed Świętami. Natomiast w porównaniu ze średnią europejską, Polacy nie mają większych problemów ze zrozumieniem specyfikacji czy funkcji poszczególnych urządzeń (odpowiednio 27% i 8%).

Chcemy być również najbardziej „technologicznie świadomi” w poszukiwaniach właściwego prezentu – najczęściej sięgamy po recenzje internetowe (79% w porównaniu do 44% średniej europejskiej), dopiero potem zwracamy się do zorientowanych znajomych (40%) oraz sprzedawców (37%).

“Wraz z premierą Windows 8.1 na rynku pojawiło się mnóstwo nowych, innowacyjnych urządzeń technologicznych – od tabletów PC po komputery typu all-in-one. Pozwala to technologię bardziej dostosować do naszego stylu życia. Dlatego też wybierając prezent warto zastanowić się nad potrzebami obdarowywanego, jego stylem pracy i hobby, a nie tylko szukać najmocniejszej specyfikacji” – powiedział Łukasz Foks z polskiego oddziału Microsoft.

W bardziej szczegółowym ujęciu wyniki badania pokazują, że choć kobiety podobnie jak mężczyźni, chętnie otrzymałyby prezenty technologiczne, to znacznie rzadziej mają już skonkretyzowany wybór (29% kobiet w porównaniu do 63% mężczyzn). Z kolei zakup takiego gadżetu jest dla nich znacznie mniej stresujący (22% w porównaniu do 38%), mimo mniejszego zorientowania w nowinkach technologicznych (22% deklaruje brak rozeznania w porównaniu do 7% mężczyzn) i częstszej konieczności przeprowadzenia długich poszukiwań (47% w porównaniu do 26%). Dokonując wyboru, kobiety częściej niż mężczyźni ufają sprzedawcy (49% w porównaniu do 36%) czy „swojej drugiej połówce” (33% w porównaniu do 7%).

Co tak właściwie wzbudza największe emocje? Polki zdecydowanie kierują się w stronę mobilności, wskazując tablety (22%) i smartfony (20%) jako najbardziej pożądane prezenty technologiczne. Polscy mężczyźni są nieco bardziej zachowawczy – jedna czwarta chciałaby otrzymać tradycyjnego desktopa, wysoko na listach życzeń są również smartfony (18%), laptopy (16%) i ultrabooki (13%), dopiero potem tablety (12%).

Badanie zostało przeprowadzone wśród 7 500 konsumentów drogą ankiety elektronicznej i objęło następujące kraje: Austria, Bośnia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Hiszpania, Irlandia, Litwa, Łotwa, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Węgry, Włochy, Ukraina. Próba dla Polski wyniosła 404 osoby.

Zobacz także:  Jak zaprojektować biuro dla freelancera?

Zobacz także:  Jak urządzić gabinet w domu?

Zobacz także:  Praca przy komputerze – co zrobić, aby była zdrowa i komfortowa?

Źródło: Microsoft

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Rudaś

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »