| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Budowa i remont > Budowa > Rynek budowlany > Henkel – rezlizacja celów biznesowych na 2012 rok

Henkel – rezlizacja celów biznesowych na 2012 rok

Henkel – lider w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, notuje bardzo dobre wyniki, a podstawowe dane finansowe osiągają rekordowe poziomy. Doskonałe rezultaty są wynikiem pełnego zaangażowania w realizację strategicznych priorytetów firmy. Jesteśmy na najlepszej drodze i mocno zmotywowani, aby osiągnąć nasze cele założone na 2012 r. - stwierdził Kasper Rorsted, prezes zarządu Henkel.

Zysk netto w ujęciu kwartalnym wzrósł o 30,3%, z 314 mln euro do 409 mln euro. Po wyłączeniu udziałów niekontrolujących w kwocie 12 mln euro, zysk netto w ujęciu kwartalnym wyniósł 397 mln euro (wobec 307 mln euro w trzecim kwartale 2011 r.). Skorygowany zysk netto w ujęciu kwartalnym, po wyłączeniu udziałów niekontrolujących, wyniósł 429 mln euro (wobec 366 mln euro w trzecim kwartale 2011 r.). Zysk na akcję uprzywilejowaną (EPS) wzrósł z 0,71 euro do 0,92 euro. Skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną wyniósł 0,99 euro, wobec 0,85 euro w analogicznym kwartale poprzedniego roku.

Po raz kolejny odnotowano znaczną poprawę wyniku w zakresie zarządzania kapitałem obrotowym netto. W stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku stosunek kapitału obrotowego netto do przychodów ze sprzedaży uległ poprawie o 1,4 punktu procentowego, osiągając poziom 6,6%. Także zadłużenie netto znacznie się obniżyło, z 1,570 mld euro na 30 września 2011 r. do 612 mln euro na 30 września 2012 r.

Wyniki działalności w okresie od stycznia do września 2012 r.

W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2012 r. Henkel odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży aż o 6,0%, do 12,508 mld euro. Firma odnotowała również znaczny wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym – o 3,7% w porównaniu z pierwszymi trzema kwartałami 2011 r. Skorygowany zysk operacyjny wzrósł z 1,528 mld euro do 1,791 mld euro (o 17,3%), przy czym na wzrost ten wpływ miały wyniki osiągnięte przez wszystkie trzy sektory biznesu. Skorygowana rentowność sprzedaży (marża EBIT) wzrosła z 12,9% do 14,3%.

Skorygowany zysk netto za dziewięć miesięcy wzrósł o 20,5% - z 1,044 mld euro do 1,258 mld euro. Po odjęciu części zysku w kwocie 32 mln euro przypadającej na udziały niekontrolujące (21 mln euro w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy poprzedniego roku), skorygowany zysk netto za dziewięć miesięcy wyniósł 1,226 mld euro (1,023 mld euro w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy poprzedniego roku). Skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną (EPS) wzrósł o 19,4%, z 2,37 euro do 2,83 euro.

Zobacz także: Polski rynek budowlany 2013 r. – czy czeka nas kryzys?

Wyniki poszczególnych działów w trzecim kwartale 2012 r.

W trzecim kwartale 2012 r. Dział Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) ponownie odnotował bardzo dobry poziom przychodów ze sprzedaży i zysku, a wszystkie kluczowe wskaźniki finansowe znacznie przewyższyły poziomy odnotowane w analogicznym okresie 2011 r. W ujęciu nominalnym przychody ze sprzedaży wzrosły o 7,6%, do 1,194 mld euro, wobec 1,110 mld euro w trzecim kwartale 2011 r. W ujęciu organicznym wzrost ten wyniósł 4,6%.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Krajowy System Usług

(KSU)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »