| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Budowa i remont > Budowa > Okna i drzwi > Okna drewniane – konserwacja a gwarancja

Okna drewniane – konserwacja a gwarancja

Drewniane okna, aby służyły nam wiele lat, wymagają pewnych zabiegów konserwacyjnych. Może się jednak zdarzyć, że kupimy wadliwy produkt. Nie sprawne okno, nie zawsze wynika ze złego użytkowania. Zobacz, jak dbać o bezpieczeństwo zakupu.

- Nadmierna wilgoć, występująca choćby podczas mokrych prac budowlanych, może doprowadzić do pęcznienia drewna oraz niewłaściwego funkcjonowania okuć.

Jeśli zależy nam na zachowaniu gwarancji, nie powinniśmy podejmować się samowolnych przeróbek, takich jak na przykład montaż krat lub rolet ingerujących w konstrukcję okna. Gwarancja nie będzie także obowiązywać jeśli uszkodzenia powstały w wyniku zdarzeń losowych, takich jak powódź, pożar lub ekstremalne warunki meteorologiczne. Odbierając stolarkę należy pamiętać, że drewno jest naturalnym materiałem, dlatego roszczeniom nie podlegają takie cechy, jak nierównomierna kolorystyka czy usłojenie. Producent nie jest odpowiedzialny także za naturalne zużycie produktu, to na nas spoczywa obowiązek dokonywania okresowych przeglądów i regulacji okien. Niezbędne dla zachowania warunków gwarancji są więc regularne przeglądy stolarki oraz dokumentowanie prac konserwacyjnych. Korzystając z usług serwisu fabrycznego, warto odnotować przeprowadzone czynności w książce serwisowej. Prawidłowa konserwacja okien drewnianych da nam pewność, że będą nam służyć dłużej niż przez określony w gwarancji okres.

Zobacz także: Okna plastikowe – prawdy i mity

Jak korzystać z gwarancji na okna?

Gdy upewniliśmy się, że nasze roszczenia względem usterki są zasadne i dopełniliśmy wszystkich zaleceń wskazanych w książce gwarancji, powinniśmy zgłosić problem w miejscu sprzedaży lub bezpośrednio u producenta. Niezbędne będzie przedstawienie dowodu zakupu oraz karty gwarancyjnej. Reklamacje rozpatrywane są zwykle w terminie kilkunastu dni roboczych od daty jej otrzymania, przyjmuje się że jest to okres nie dłuższy niż 14 dni roboczych. Producent, w zależności od rodzaju usterki, może zdecydować się na wymianę okien, naprawę lub odstąpienie od umowy. Sposób, w jaki zostaną potraktowane nasze roszczenia świadczyć będzie o profesjonalizmie firmy. Rzetelny producent zrealizuje swoje zobowiązania w określonym w książce gwarancyjnym czasie, zapewniając przy tym fachowe doradztwo i profesjonalną obsługę. W przypadku napraw stolarki nietypowej, gdy konieczne jest sprowadzenie części lub w dokonanie napraw może być wykonane w określonych warunkach atmosferycznych, termin ten może się wydłużyć.

Zobacz także:  Czy opłaca się kupować okna drewniane?

Źródło: MS więcej niż OKNA

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Konrad Kaszubiak

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »