| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Budowa i remont > Budowa > Bramy i ogrodzenia > Montaż bramy automatycznej

Montaż bramy automatycznej

Przy montażu bramy automatycznej bardzo ważny jest profesjonalny montaż napędu. Prawidłowo zamontowany napęd zapewni bramie trwałe i bezpieczne funkcjonowanie. Aby być zadowolonym z działania bramy automatycznej, należy skorzystać z pomocy specjalisty.

Przy wyborze napędu do bramy automatycznej trzeba przede wszystkim pamiętać, że musi on poradzić sobie z ciężarem bramy, a także być dopasowany do jej typu i wielkości. Przed przystąpieniem do instalacji warto zapoznać się też z instrukcją dołączoną do produktu.  

Zobacz także: Jaką bramę garażową wybrać?

Montaż napędu na bramie

Konstrukcja bramy do garażu musi umożliwiać montaż napędu. Większość bram jest przystosowana do automatyzacji. Prace zaczynamy od wykonania testów. W szczególności należy sprawdzić zgodność wymiarów bramy z wymiarami i kątami podanymi w danych technicznych oraz upewnić się, że jest ona wystarczająco sztywna. Prace montażowe najlepiej prowadzić przy zamkniętej bramie, co zapewni bezpieczne warunki pracy. Przy standardowej bramie, o wysokości do 2,5 m, wystarczą tylko dwa punkty mocowania napędu – do nadproża i do sufitu. W przypadku wyższych bram zalecane jest zamontowanie dodatkowej podpory szyny jezdnej.

Ręczne otwieranie bramy

W przypadku braku zasilania istnieje możliwość ręcznego otwierania bramy. Służy do tego mechanizm wysprzęglający obsługiwany za pomocą cięgna zamocowanego do wózka prowadnicy. W celu wygodnej obsługi ustalamy wysokość rączki cięgna (nie wyżej niż 180 cm nad ziemią) i odcinamy nadmiar linki. Na końcu linki zawiązujemy supeł i składamy rączkę. Pociągamy ją w dół, upewniając się, że brama otwiera się ręcznie. Żeby ją zasprzęglić, ciągniemy za rączkę poziomo w kierunku bramy. Po puszczeniu rączki okienko LOCK ma być czerwone. Przesuwamy bramę ręcznie do momentu zablokowania.

Zobacz także: Jaką bramę garażową wybrać?

Po włączeniu zasilania brama musi wykonać 2–3 cykle, po czym wraca do stanu zaprogramowania. Jeśli nie ma dodatkowego wejścia do garażu, możemy wysprzęglać napęd z zewnątrz przy pomocy zewnętrznego mechanizmu zamocowanego do istniejącej klamki lub dodatkowego zamka. Należy pamiętać o każdorazowym prawidłowym zasprzęgleniu bramy przed rozpoczęciem pracy automatycznej. Możliwe jest również zamontowanie dodatkowego zestawu akumulatorów, który umożliwi nam otwarcie/zamknięcie bramy przy braku prądu.

Sterowanie bramą

Przed rozpoczęciem programowania centrali sterującej musimy dokładnie sprawdzić jej elementy i dane techniczne.

– Zwróćmy uwagę na przełączniki programowania i układ logiczny sterowania. Dla przykładu, jeśli brama podczas zamykania napotka na przeszkodę więcej niż trzy razy pod rząd, automatyka przyjmie daną pozycję jako nowy punkt zamknięcia i przełączy się do stanu „zamknięte”. Aby ponownie wprowadzić prawidłową pozycję, należy usunąć przeszkodę i uruchomić nowy cykl – mówi Jacek Baran, specjalista FAAC Polska.

reklama

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe

Przy montażu bramy automatycznej bardzo ważny jest profesjonalny montaż napędu. Fot. materiały prasowe
Przy montażu bramy automatycznej bardzo ważny jest profesjonalny montaż napędu. Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawnicza FORUM r.pr. K. Piluś i s-ka sp.k.

Masowe odzyskiwanie wierzytelności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »