REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota otworzy ośrodek testowo-badawczy do testowania aut elektrycznych

Toyota otworzy ośrodek testowo-badawczy do testowania aut elektrycznych / fot. Toyota
Toyota otworzy ośrodek testowo-badawczy do testowania aut elektrycznych / fot. Toyota
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Budowa kompleksu do testowania aut elektrycznych pochłonie 2,8 mld dolarów, a obiekt powstanie w Japonii. Co ciekawe, ośrodek testowo-badawczy będzie posiadał tor wzorowany na niemieckim Nurburgringu.
Toyota Prius Plug-in

Toyota

Toyota

Nowe centrum powstanie w Japonii, w prefekturze Aichi, gdzie mieści się m.in. główna siedziba koncernu. Toyota ma już zabezpieczony teren o powierzchni 650 hektarów, na którym powstaną tory testowe 11 typów, które odtworzą różne warunki na drogach spotykanych na świecie. Jeden z nich będzie wzorowany na słynnym niemieckim torze Nurburgring i posłuży do testowania stabilności prowadzenia, hamowania oraz zachowania samochodów podczas szybkiej, wymagającej jazdy. Powstanie także 5,3-kilometrowa, górska trasa o wielu ostrych zakrętach i różnicy wysokości 75 m. Pierwsze obiekty zostaną otwarte w przyszłym roku, natomiast cała inwestycja o wartości 2,8 miliarda dolarów zostanie ukończona w 2023 roku.

REKLAMA

Elektromobilność po japońsku

Toyota prowadzi obecnie intensywne prace nad nowymi modelami samochodów z ekologicznymi napędami, obejmującymi auta elektryczne na baterie i na wodorowe ogniwa paliwowe oraz nowe generacje klasycznych samochodów hybrydowych oraz hybryd plug-in (ładowanych z gniazdka). Toyota zamierza do 2030 roku zwiększyć sprzedaż zelektryfikowanych samochodów osobowych do 5,5 miliona rocznie z obecnych 1,5 miliona. Dziś koncern oferuje 35 modeli hybrydowych, jedną hybrydę plug-in i jeden model na wodorowe ogniwa paliwowe. W ciągu najbliższej dekady ich liczba znacząco się zwiększy – w 2020 roku dołączą pierwsze modele w pełni elektryczne zasilane bateriami, kolejne auta wodorowe i hybrydy plug-in oraz wiele nowych klasycznych hybryd. Już w 2025 roku każdy model Toyoty będzie albo autem zelektryfikowanym, tak jak obecnie Prius czy Mirai, albo będzie miał taką wersję napędową w swojej ofercie, jak Auris, RAV4 czy też Toyota C-HR.

Przyspieszony rozwój

REKLAMA

Intensywny rozwój gamy zelektryfikowanych aut wymaga nowych centrów badawczych i ośrodków testowych, gdyż obecne stają się coraz bardziej zatłoczone. Nowa baza w prefekturze Aichi pozwoli dostosować przyszłe modele Toyoty do gustów, przyzwyczajeń i potrzeb użytkowników oraz regulacji prawnych zarówno na rozwiniętych rynkach, takich jak Japonia, Europa czy USA, jak i w tych częściach świata, gdzie rynek motoryzacyjny intensywnie się rozwija, jak Indie czy Chiny.

W nowym ośrodku zostanie zatrudnionych od 3200 do maksymalnie 3850 osób, głównie spośród obecnych pracowników Toyoty. Jest to pierwsza taka inwestycja koncernu w Japonii od 1984 roku, kiedy Toyota otworzyła ośrodek testowy Shibetsu Proving Ground na północy wyspy Hokkaido. Kiedy kompleks w Aichi zostanie uruchomiony, centrum w Shibetsu wyspecjalizuje się w testach jazdy zimą, znane centrum techniczne Higashi-Fuji będzie służyło przede wszystkim do opracowywania technologii przyszłości, natomiast w nowym kompleksie w Aichi będą testowane samochody, które trafią na rynek w bliskiej perspektywie.

W tym roku fiskalnym Toyota wyda na badania i rozwój 2,34 biliona jenów (około 21,8 mld dolarów), o około 40% więcej niż 5 lat temu. Aby dodatkowo przyspieszyć rozwój nowych technologii, Toyota podjęła współpracę z innymi podmiotami. Dobrym przykładem jest firma joint venture Toyoty, Mazdy i Denso, zajmująca się rozwojem samochodów elektrycznych, czy też założona w 2016 roku firma badawcza Toyota Research Institute, zajmująca się autonomicznym prowadzeniem i sztuczną inteligencją, która ściśle współpracuje z Uniwersytetem Stanforda, MIT oraz Uniwersytetem Michigan.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA