REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakończyła się próba bicia Rekordu Guinessa w przejeździe największej liczby samochodów hybrydowych

Zakończyła się próba bicia Rekordu Guinessa w przejeździe największej liczby samochodów hybrydowych
Zakończyła się próba bicia Rekordu Guinessa w przejeździe największej liczby samochodów hybrydowych
PANEK S.A.

REKLAMA

REKLAMA

Czy Rekord Guinessa w przejeździe największej liczby samochodów hybrydowych został pobity? Próba odbyła się 9 lipca na Torze Wyścigów Konnych na Służewcu.

9 lipca na Torze Wyścigów Konnych na Służewcu, odbyła się próba bicia Światowego Rekordu Guinnessa w równoczesnym przejeździe największej ilości samochodów hybrydowych . W wydarzeniu uczestniczyło blisko 350 kierowców, którzy poruszali się około 340 samochodami. Większość z nich, 297 auta pochodziły z floty PANEK CarSharing, pozostałe od dilerów Toyoty, właścicieli prywatnych i firm taksówkarskich.

REKLAMA

Do pobicia aktualnego rekordu ustanowionego przez amerykanów, wymagane było zgromadzenie minimum 332 samochodów, które pojadą w jednej kolumnie, bez zatrzymania, przez co najmniej 3,5km . Dodatkowym wymogiem było zachowanie odległości miedzy samochodami, która nie przewyższy półtorej długości auta.

Zakończyła się próba bicia Rekordu Guinessa w przejeździe największej liczby samochodów hybrydowych

Zakończyła się próba bicia Rekordu Guinessa w przejeździe największej liczby samochodów hybrydowych

PANEK S.A.

Zobacz też: Test MINI Cooper 5d 1.5 136 KM Seven Edition

Próba bicia rekordu to było nie lada wyzwanie, wszyscy zaproszeni kierowcy byli ochotnikami, dołączyły do nich osoby techniczne- Ambasadorowie, którzy pomagali w rejestracji i wystartowaniu samochodów.

-Nie spodziewaliśmy się, że tak dużo osób będzie chętnych do pomocy. Ogromne podziękowania należą się kierowcom, którzy tak dzielnie znieśli prawie 2h w samochodach toczących się po torze. Kilka osób podróżowało z dziećmi, to było z całą pewnością dla nich wyzwanie. Jestem pod wrażeniem naszych Ambasadorów, osób, które przyszły dla idei i bardzo ciężko pracowały od samego rana na to, żeby wszyscy się zarejestrowali i znaleźli w samochodach na czas. Najczulszym punktem takich projektów są ludzie, bardzo się baliśmy, że nam ich zabraknie, tego dnia dopisali. – mówi Katarzyna Panek, rzecznik prasowy PANEK. S.A., firmy która zorganizowała i sfinansowała próbę bicia rekordu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Fiat Tipo 1.4 T-Jet 120 KM

REKLAMA

Kolumna samochodów miała na początku 1 800 metrów, po ruszeniu nieco ponad 2 500 metrów i pokrywała się z długością toru. Żeby móc wprawić ją w ruch, trzeba było zrobić 4 okrążenia techniczne. Wszyscy kierowcy musieli być niezwykle skupieni, gdyż odległości między pojazdami były bardzo małe. Największe problemy były na zakrętach, gdzie kolumna się rozszerzała i tworzyły się luki uniemożliwiające płynny przejazd. Próba bicia rekordu zaczęła się około godziny 11:40, mniej więcej o 13:00 zakończyła się. Mimo przejściowych problemów, wszyscy kierowcy przejechali dwa razy przez linię startu i mety bez zatrzymania.

Całość filmowało wiele kamer i drony, każdy przejeżdżający przez linię startu i mety samochód był udokumentowany, każdy posiadał specjalny numer startowy. Wszystko to, żeby Guinness zatwierdził przejazd i przyznał Polsce rekord.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Zgromadzone na torze samochody napędzał silnik hybrydowy, większość swojego czasu jechały na napędzie elektrycznym. Wartość pojazdów przekraczała 20 milionów złotych. W ich bakach było ponad około 12 000 litrów benzyny.

Pierwszym samochodem w kolumnie jechał Prezes PANEK S.A., firmy, która podjęła się organizacji i sfinansowała wydarzenie.

-To było wspaniałe doświadczenie, nie było łatwo, ponieważ jazda z prędkością około 3km na godzinę jest męcząca i nastręcza trudności nawet doświadczonym kierowcom. My takim tempem poruszaliśmy się przez około 2 godziny. To było piękne, widzieć jak tyle osób współpracuje ze sobą tworząc jeden organizm. – dodaje Maciej Panek, Prezes PANEK S.A.

Zanim jednak auta znalazły się na torze, trzeba było je ściągnąć z całego miasta, umyć, zatankować i przygotować. Samochody floty PANEK CarSharing na co dzień używane są przez warszawiaków, którzy wypożyczają je na minuty. W ich ściąganiu pomogło wiele osób, które za bonus w wysokości 30 zł przyprowadzały je na tor, już od godziny 6:00 w piątek rano. Pozostałe samochody dostarczane były przez rożnych dilerów Toyoty, niektóre jechały na rekord ponad 350 kilometrów (Toyota Dobrygowski). Obecne były też taksówki i samochody prywatne.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Czy Rekord Guinessa w przejeździe największej liczby samochodów hybrydowych został pobity?

Wszystkie warunki do pobicia Światowego Rekordu Guinnessa w przejeździe największej liczby samochodów hybrydowych zostały spełnione, teraz należy czekać na potwierdzenie od Guinnessa i wpisanie do Księgi Rekordów. Nastąpi to w ciągu kilku najbliższych tygodni. Dzień 9 lipca można już teraz uznać za wielkie święto samochodów hybrydowych w Polsce. Nigdy wcześniej nie udało się bowiem zebrać w jednym miejscu tylu samochodów hybrydowych wraz z kierowcami i ruszyć nimi w tym samym czasie, jadąc we wspólnym celu.

Źródło: Panek S.A.
 

Zakończyła się próba bicia Rekordu Guinessa w przejeździe największej liczby samochodów hybrydowych
PANEK S.A.
Zakończyła się próba bicia Rekordu Guinessa w przejeździe największej liczby samochodów hybrydowych
PANEK S.A.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA