REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wysokoprężny silnik zaburtowy od Opla

Wysokoprężny, dwulitrowy silnik, który jest stosowany m.in. w Oplu Insigni może teraz napędzać również łodzie. Szwedzka firma Cimco Marine AB zaadoptowała konstrukcję do wykorzystania w użytkowaniu zaburtowym. W ten sposób powstał zaburtowy, wysokoprężny silnik OXE rozwijający moc maksymalną 200 KM.
Wysokoprężny, dwulitrowy silnik, który jest stosowany m.in. w Oplu Insigni może teraz napędzać również łodzie. Szwedzka firma Cimco Marine AB zaadoptowała konstrukcję do wykorzystania w użytkowaniu zaburtowym. W ten sposób powstał zaburtowy, wysokoprężny silnik OXE rozwijający moc maksymalną 200 KM.
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Wysokoprężny, dwulitrowy silnik, który jest stosowany m.in. w Oplu Insigni może teraz napędzać również łodzie. Szwedzka firma Cimco Marine AB zaadoptowała konstrukcję do wykorzystania w użytkowaniu zaburtowym. W ten sposób powstał zaburtowy, wysokoprężny silnik OXE rozwijający moc maksymalną 200 KM.

Wysokoprężny silnik zaburtowy od Opla

REKLAMA

Silnik Diesla opracowany przez firmę Opel i zaadaptowany przez Cimco Marine AB nazywa się OXE, co po szwedzku oznacza „wół”. Silna niczym wół jednostka jest w stanie wprawić w ruch łodzie wymagające napędu o dużej mocy. Podstawą silnika zaburtowego jest 2-litrowy silnik Diesla produkowany w fabryce Opla w Kaiserslautern w Niemczech, montowany standardowo w modelach Cascada, Insignia i Zafira. Morska wersja czterocylindrowego silnika rozwija moc 147 kW/200 KM przy 4100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2500 obr./min.

REKLAMA

„Poprzez sprzedaż podzespołów docieramy do małych, aczkolwiek ważnych segmentów rynku, gdzie nasze produkty cieszą się dużą popularnością. Silnik OXE jest tego doskonałym przykładem. Zaopatrując Cimco Marine AB w tę jednostkę, możemy lepiej wykorzystać możliwości produkcyjne zakładu w Kaiserslautern” — powiedział Alex Thielemans, dyrektor ds. sprzedaży podzespołów w firmie Opel.

Wysokoprężny silnik zaburtowy OXE

Wysokoprężny silnik zaburtowy OXE

Opel

Opel

Wysokoprężny silnik OXE

REKLAMA

Produkowany w Niemczech silnik wysokoprężny OXE jest wyjątkowo trwały i łatwy w utrzymaniu. W morskich warunkach eksploatacji należy go serwisować co 200 godzin, a gruntownego przeglądu dokonuje się po każdych 2 000 godzin pracy. Silniki zaburtowe pracują pod ogromnym obciążeniem — przez większość czasu na pełnych obrotach. Turbodoładowany silnik OXE zużywa 43 litry oleju napędowego na godzinę, czyli aż o 42% mniej niż porównywalny nowoczesny dwusuwowy silnik zaburtowy (73 litry). Zastosowanie silnika Diesla znacznie zwiększa zatem zasięg szybkich łodzi wykorzystywanych w połowach dalekomorskich, akcjach ratowniczych czy też hodowli ryb w wodach przybrzeżnych. Jeden z pierwszych sprzedanych silników OXE jest obecnie używany na szkockiej farmie łososi. Cichy diesel istotnie przyczynia się także do ograniczenia emisji hałasu. Kolejną zaletą silnika wysokoprężnego jest niska palność zasilającego go paliwa. Niektóre porty nie wpuszczają łodzi z benzynowymi silnikami zaburtowymi ze względu na ryzyko pożaru. Silnika OXE zakaz ten nie dotyczy.

„O wyborze silnika Opla zdecydowały wysoka precyzja wykonania i niezawodność potwierdzona milionami przejechanych kilometrów. Przejście z benzyny na olej napędowy było podyktowane nie tylko koniecznością zminimalizowania ryzyka pożaru, ale również czynnikami istotnymi w intensywnej eksploatacji komercyjnej, takimi jak większa niezawodność i dłuższe okresy międzyprzeglądowe oraz większy zasięg na pełnych obrotach w ciągu godziny, a także coraz powszechniejszą dostępnością oleju napędowego w różnych regionach” — wyjaśnił Magnus Folin, dyrektor generalny firmy Cimco Marine.

Adaptacja silnika z samochodu osobowego do wykorzystania w łodziach

W celu doboru odpowiedniej jednostki napędowej firma Cimco Marine AB przetestowała kilka silników wysokoprężnych montowanych w samochodach osobowych. O przewadze czterocylindrowego silnika Opla zdecydowała jego solidność. Intensywne testy silników prowadzono przez trzy lata, do końca 2015 roku. „Kilkuletnie próby, którym poddawaliśmy silnik, pokazały, że jest to wyjątkowo solidna i trwała konstrukcja” — zaznaczył Christer Flodman, dyrektor techniczny w firmie Cimco. W rezultacie postanowiono zaufać niemieckiemu silnikowi i słynącej z niezawodności marce Opel.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Massimo Giraud, asystent głównego inżyniera w centrum rozwoju silników wysokoprężnych firmy Opel w Turynie, wyjaśnia: „Dostosowanie naszego silnika do całkiem odmiennego środowiska stanowiło nie lada wyzwanie. Musieliśmy zmienić jego charakterystykę i całkowicie go przekalibrować. W wersji morskiej zrezygnowaliśmy z wysokiego momentu obrotowego przy niskich obrotach, z którego słynie nasz silnik, i skupiliśmy się na uzyskaniu wysokiej mocy niezbędnej do utrzymania stałej prędkości. Misja zakończyła się sukcesem!”.

Więcej informacji na temat marki Opel znajdziesz tutaj

Firma Cimco przystosowała rzędowy czterocylindrowy silnik do eksploatacji na wzburzonych wodach. Układ smarowania z suchą miską olejową gwarantuje dopływ oleju bez względu na warunki eksploatacji. Opatentowany moduł z pasem napędowym przenosi moc z silnika przez zespół napędowy do śruby napędowej, która jest w stanie przyjąć wysoki moment obrotowy turbodiesla. W przeciwieństwie do wolnoobrotowych dwusuwowych silników zaburtowych, ten wyrafinowany układ przeniesienia napędu pozwala sternikowi uzyskać pełną kontrolę nad łodzią przy niskich prędkościach. Ma to zasadnicze znaczenie w przypadku akcji poszukiwawczych i ratunkowych. Ostatnią, lecz równie ważną zaletą silnika OXE jest zamknięty układ chłodzenia, który doskonale sprawdza się nawet w mroźnych warunkach oraz na wodach obfitujących w roślinność.

Źródło: Materiały prasowe Opla

Wysokoprężny silnik zaburtowy OXE
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA