REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dziecięce manekiny w testach zderzeniowych Toyoty!

REKLAMA

REKLAMA

Trzy pary wirtualnych manekinów zostały przygotowane przez Toyotę do badania obrażeń u dzieci w trakcie wypadków samochodowych. Co dokładnie mają one sprawdzać?

Manekiny dzieci w crash testach Toyoty

Toyota opracowała trzy pary wirtualnych manekinów THUMS do testów, które służą do przewidywania obrażeń u dzieci podczas wypadku. Manekiny reprezentują dzieci w wieku 3, 6 i 10 lat, zarówno pasażerów, jak i pieszych. Nowe modele uzupełniają program Total Human Model for Safety, który umożliwia przeprowadzanie komputerowych symulacji obrażeń.

REKLAMA

Wirtualne modelowanie zachowania ciała człowieka w czasie wypadku przynosi znacznie bardziej dokładne i adekwatne dane niż testy zderzeniowe wykorzystujące rzeczywiste manekiny. Symulacje komputerowe wiążą się też oczywiście z mniejszymi kosztami.Toyota wykonuje je od 16 lat, traktując jako komplementarne wobec tradycyjnych testów.

testy zderzeniowe crash test

Testy zderzeniowe Toyoty z udziałem manekinów-dzieci

Toyota

Toyota

Zobacz też: Crash testy - jakie organizacje na świecie je przeprowadzają?

REKLAMA

Wykonane z tworzywa lalki nie odzwierciedlają napięcia mięśni pasażerów, starających się w czasie wypadku uniknąć zagrożenia, co ma znaczący wpływ na przemieszczanie się ciała i skutki zderzenia. Wirtualne manekiny Toyoty piątej generacji (THUMS 5) zostały wówczas udoskonalone poprzez dodanie nowego matematycznego modelu mięśni, który pozwala symulować przemieszczanie się ciała w sytuacji, gdy mięśnie są napięte oraz gdy są rozluźnione. Nowe modele dorosłych pasażerów Toyota zaczęła stosować rok temu, teraz dodała do oprogramowania wirtualne modele dzieci.

Toyota rozpoczęła prace nad wirtualnymi manekinami THUMS w 1997 roku. Od 2000 roku są one wykorzystywane przez dziesiątki firm. Kolejne generacje modeli były uzupełniane o matematyczne modele organów wewnętrznych, kości, twarzy i mózgu. Rok temu dodano dynamiczne modele pracujących mięśni. Program THUMS pozwolił nie tylko radykalnie poprawić bezpieczeństwo zderzeniowe samochodów, ale także opracowywać lepsze fotele i skuteczniejsze pasy. Korzystają z niego nawet producenci części pozornie niemających wiele wspólnego z bezpieczeństwem pasażerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: materiały prasowe Toyota

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA