REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dziecięce manekiny w testach zderzeniowych Toyoty!

REKLAMA

REKLAMA

Trzy pary wirtualnych manekinów zostały przygotowane przez Toyotę do badania obrażeń u dzieci w trakcie wypadków samochodowych. Co dokładnie mają one sprawdzać?

Manekiny dzieci w crash testach Toyoty

Toyota opracowała trzy pary wirtualnych manekinów THUMS do testów, które służą do przewidywania obrażeń u dzieci podczas wypadku. Manekiny reprezentują dzieci w wieku 3, 6 i 10 lat, zarówno pasażerów, jak i pieszych. Nowe modele uzupełniają program Total Human Model for Safety, który umożliwia przeprowadzanie komputerowych symulacji obrażeń.

REKLAMA

Wirtualne modelowanie zachowania ciała człowieka w czasie wypadku przynosi znacznie bardziej dokładne i adekwatne dane niż testy zderzeniowe wykorzystujące rzeczywiste manekiny. Symulacje komputerowe wiążą się też oczywiście z mniejszymi kosztami.Toyota wykonuje je od 16 lat, traktując jako komplementarne wobec tradycyjnych testów.

testy zderzeniowe crash test

Testy zderzeniowe Toyoty z udziałem manekinów-dzieci

Toyota

Toyota

Zobacz też: Crash testy - jakie organizacje na świecie je przeprowadzają?

REKLAMA

Wykonane z tworzywa lalki nie odzwierciedlają napięcia mięśni pasażerów, starających się w czasie wypadku uniknąć zagrożenia, co ma znaczący wpływ na przemieszczanie się ciała i skutki zderzenia. Wirtualne manekiny Toyoty piątej generacji (THUMS 5) zostały wówczas udoskonalone poprzez dodanie nowego matematycznego modelu mięśni, który pozwala symulować przemieszczanie się ciała w sytuacji, gdy mięśnie są napięte oraz gdy są rozluźnione. Nowe modele dorosłych pasażerów Toyota zaczęła stosować rok temu, teraz dodała do oprogramowania wirtualne modele dzieci.

Toyota rozpoczęła prace nad wirtualnymi manekinami THUMS w 1997 roku. Od 2000 roku są one wykorzystywane przez dziesiątki firm. Kolejne generacje modeli były uzupełniane o matematyczne modele organów wewnętrznych, kości, twarzy i mózgu. Rok temu dodano dynamiczne modele pracujących mięśni. Program THUMS pozwolił nie tylko radykalnie poprawić bezpieczeństwo zderzeniowe samochodów, ale także opracowywać lepsze fotele i skuteczniejsze pasy. Korzystają z niego nawet producenci części pozornie niemających wiele wspólnego z bezpieczeństwem pasażerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: materiały prasowe Toyota

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA