| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Testy zderzeniowe Euro NCAP - Honda HR-V

Testy zderzeniowe Euro NCAP - Honda HR-V

Nowa Honda HR-V została poddana testom bezpieczeństwa organizowanym przez Euro NCAP. Razem z nią została przebadana także Honda Jazz. Jak spisały się oba modele japońskiej firmy?

Honda HR-V - jaki wynik osiągnęła w testach Euro NACP ?

Nowe Hondy Jazz i HR-V to najnowsze modele w gamie japońskiej firmy, które uzyskały maksymalną notę w testach bezpieczeństwa prowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Oba modele zdobyły pięć gwiazdek w próbach zderzeniowych przeprowadzonych zgodnie z nowym algorytmem oceniania wprowadzonym w 2015 roku, co potwierdza zaangażowanie Hondy w kwestie związane z bezpieczeństwem w ruchu drogowym.

Zobacz też: Nowa Honda HR-V - dane i ceny

Honda Jazz jest drugim autem z segmentu B, które zdobyło w tym roku pięć gwiazdek. Zarówno Honda Jazz, jak i Honda HR-V są standardowo wyposażone w opracowany przez Hondę system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA). System wykorzystuje czujnik laserowy do skanowania drogi przed pojazdem. Gdy CTBA zidentyfikuje sytuację, która z dużym prawdopodobieństwem może zakończyć się kolizją, układ sterujący automatycznie uruchomi hamulce samochodu.

Modele Jazz i HR-V w średniej i najwyższej wersji wyposażeniowej otrzymały dodatkowo pakiet rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa o nazwie Advanced Driver Assist System. W skład pakietu wchodzą takie rozwiązania, jak system ostrzegania przed kolizją, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz system automatycznych świateł drogowych.

Nowa Honda Jazz i nowa Honda HR-V dołączają do gamy pięciogwiazdkowych aut Hondy, w tym do produkowanych w Europie modeli Civic i CR-V.

Zobacz też: Honda HR-V: nowy crossover na rynku

Schemat testów zderzeniowych Euro NCAP skupia się na ogólnym poziomie bezpieczeństwa pojazdu, dzięki czemu użytkownik otrzymuje łatwiejszy do zinterpretowania wynik w postaci pojedynczej oceny. Nowy system uwzględnia poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, poziom ochrony dzieci przewożonych w samochodzie oraz pieszych, a także dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo.

Źródło: materiały prasowe Honda

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Iga Kalinowska

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »