REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Warszawa będzie mieć 60 nowych autobusów Solaris

Solaris Urbino
Solaris Urbino
Solaris

REKLAMA

REKLAMA

W ramach umowy leasingowej pomiędzy Miejskimi Zakładami Autobusowymi a konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. oraz Millennium Leasing Sp. z o.o., Warszawa otrzyma w formie dzierżawy 60 nowych autobusów Solaris. Kontrakt oszacowano na kwotę 107 mln zł.

Nowe autobusy dla Warszawiaków

Zamówienie dotyczy dostawy sześćdziesięciu nowoczesnych autobusów marki Solaris Urbino. Będą to niskopodłogowe, przegubowe pojazdy o długości osiemnastu metrów. Dzierżawa pojazdów została przewidziana na 71 miesięcy. Wartość kontraktu to ponad 107 mln zł.

REKLAMA

- Ilość Solarisów w naszej flocie dochodzi do tysiąca pojazdów – jest to marka zdecydowanie dominująca w Miejskich Zakładach Autobusowych. Mamy nadzieję, że kolejne autobusy z Bolechowa również będą spełniały wymagania nasze i pasażerów – stwierdził Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych.

Zobacz też: Solaris dostarczy tramwaje do Lipska

REKLAMA

- Widok Solarisów w Warszawie to dla nas powód do dumy. Decyzja o wynajmie sześćdziesięciu ekologicznych, niskopodłogowych autobusów pokazuje, że Zarząd Miejskich Zakładów Autobusowych konsekwentnie realizuje działania na rzecz rozwoju komunikacji miejskiej w Warszawie z korzyścią przede wszystkim dla mieszkańców  – powiedział dr inż. Dariusz Michalak, Wiceprezes Zarządu firmy Solaris. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Wieloletnie doświadczenie w finansowaniu różnego rodzaju środków transportu, w tym także komunikacji miejskiej, umożliwia nam po raz kolejny odpowiedzieć na potrzeby zgłaszane przez rynek.  Realizujemy inwestycje, które mają szansę podnieść standard życia mieszkańców dużych miast. Teraz podpisaliśmy nowy, wspólny kontrakt z naszym wieloletnim partnerem, firmą Solaris Bus & Coach. Jesteśmy przekonani, że będzie miał pozytywny wpływ na komfort podróżowania warszawiaków – dodał Wojciech Rybak, Prezes Millennium Leasing.

REKLAMA

Podobnie jak osiemdziesiąt Solarisów zamówionych przez MZA w maju tego roku, nowe autobusy zostaną wyposażone między innymi w panele fotowoltaiczne. Zamontowane na dachu baterie słoneczne będą wspomagać instalację elektryczną przy włączonym silniku, a także podczas postojów na przystanku końcowym. W ten sposób uda się zmniejszyć zużycie paliwa w pojazdach, co jest istotne ze względu na wciąż rosnące zapotrzebowanie na energię. Jest to spowodowane coraz bardziej rozbudowanymi systemami monitoringu, pracą klimatyzacji i monitorów LCD.

W warszawskich autobusach zamontowane zostaną silniki DAF/PACCAR spełniające najnowszą normę emisji spalin Euro6 oraz skrzynie biegów Voith Diwa 6. Przewidziano także dodatkową przestrzeń dla wózków dziecięcych i inwalidzkich. Pasażerowie będą mogli korzystać z dobrze już znanych udogodnień Solarisów - klimatyzacji, ekranów informacyjnych LCD i ekologicznego oświetlenia LED. Bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy zapewni zaawansowany system monitoringu złożony z pięciu kamer zainstalowanych na zewnątrz i pięciu umieszczonych wewnątrz autobusu. Nowością będą urządzenia o nazwie alcolock uniemożliwiające uruchomienie pojazdu nietrzeźwym kierowcom. Do elementów dodatkowego wyposażenia należą przyciski „przystanku na żądanie” oznaczone napisem „STOP” nadrukowanym alfabetem Braille’a.

Solarisy na stałe wpisały się w warszawski krajobraz. Po ulicach stolicy jeździ już ponad tysiąc pojazdów tej marki. Warto wspomnieć, że pod koniec września bieżącego roku producent zakończył dostawę dziesięciu autobusów elektrycznych. Do końca roku do Warszawy trafi również dwadzieścia autobusów Urbino 12 i sześćdziesiąt Urbino 18.

Źródło: materiały prasowe Solaris

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA