| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Gigantyczne centrum szkoleniowe Porsche

Gigantyczne centrum szkoleniowe Porsche

Porsche chce zwiększyć liczbę swojej wysoko wykwalifikowanej kadry inżynierskiej, dlatego rozpoczyna budowę ogromnego centrum szkoleniowego w Zuffenhausen. Kształcić się ma w nim nawet 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii .

Centrum szkoleniowe Porsche

U progu nowego roku praktyk zawodowych Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG otwiera jedno z najnowocześniejszych centrów szkoleniowych w branży motoryzacyjnej. W nowym budynku zlokalizowanym na terenie byłej zajezdni tramwajowej w Zuffenhausen, na powierzchni 14 tys. m kw., może kształcić się do 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii (DHBW). Nowe centrum szkoleniowe stwarza najlepsze warunki do przygotowania kolejnej generacji młodych profesjonalistów na rosnące wyzwania w branży motoryzacyjnej. W budowę ośrodka i swój własny wzrost producent sportowych samochodów zainwestował 30 mln euro. W latach 2011-2014 liczba pracowników rozpoczynających karierę w Porsche wzrosła o połowę - aktualnie jest ich 450. Firma gwarantuje stałe zatrudnienie wszystkim uczniom i studentom, którzy ukończą szkolenia.

„Budowa centrum szkoleniowego w Zuffenhausen to nie tylko zdecydowany wyraz zaangażowania Porsche w rozwój naszych lokalnych terenów w Stuttgarcie” - mówi Matthias Müller, Prezes i Dyrektor Generalny Porsche AG. „Jednocześnie stwarzamy podstawy dla kontynuowania naszego udanego programu szkoleniowego. W ten sposób otwieramy nowe perspektywy zarówno dla młodszej generacji pracowników, jak i dla nas samych. W końcu wysoką innowacyjność marki Porsche zawdzięczamy przede wszystkim naszym doskonale wyszkolonym współpracownikom”.

Zobacz też: Porsche rozwija dalej wyścigowe technologie

"Profesjonalne szkolenie to czynnik kluczowy, jeśli chodzi o konkurencyjność gospodarki w Badenii-Wirtembergii i w przemyśle motoryzacyjnym. Nowe centrum szkoleniowe stanowi inwestycję Porsche w innowacyjne, profesjonalne szkolenia oraz w przyszłość młodych ludzi” - mówi Nils Schmid, Minister Finansów i Gospodarki Badenii-Wirtembergii.

Porsche nieustannie realizuje nowe koncepcje szkoleń. Przykładowo, producent sportowych aut wyznaczył sobie cel, by 40% ze 106 miejsc dla praktykantów technicznych przeznaczyć dla uczniów kończących szkoły ponadpodstawowe. Co więcej, udział kobiet wśród uczestników szkoleń technicznych w ciągu ostatnich 3 lat wzrósł z 5 do 27% - i ma dalej rosnąć. Dzięki wprowadzonemu 2 lata temu programowi przygotowawczemu szansę na staż w Porsche co roku otrzymuje 11 osób, które ze względów proceduralnych nie zostały wcześniej dopuszczone do szkolenia. I jak pokazują statystyki, większość z nich potrafi wykorzystać swoją szansę: 30 z 33 młodych ludzi po ukończeniu 9-miesięcznego programu zostało na praktykach w Zuffenhausen.

„Wcale nie było to takie oczywiste” - mówi Uwe Hück, Przewodniczący Centralnej Rady Zakładowej Porsche. „40% uczniów szkół ponadpodstawowych oraz program przygotowawczy powstały na podstawie umów zakładowych i układu zbiorowego. To dowód, że współzarządzanie z uwzględnieniem interesu pracownika jest czynnikiem korzystnym zarówno dla społeczeństwa jako całości, jak i dla przedsiębiorstw. Z tego względu możemy być dumni z kultury współzarządzania w Porsche - nasza firma pokazuje, że zyski i odpowiedzialność społeczna nie muszą się wzajemnie wykluczać. Wszystko jest bowiem finansowane dzięki elastyczności i wydajności naszych kolegów, którym chcę stąd gorąco podziękować. Musimy osiągać zyski, by utrzymać nasze zaangażowanie społeczne i brać odpowiedzialność za przyszłość naszych dzieci”.

Wybiegając w przyszłość, Przewodniczący Rady Zakładowej dodał: „Nie ulega wątpliwości, że na rynku pracy są coraz większe wyzwania. Tematy technologii cyfrowej i Przemysłu 4.0 będą miały długofalowy wpływ na kwestie zatrudnienia. Nasze nowe centrum szkoleniowe oferuje naszym praktykantom najlepsze warunki, by sprostać potrzebom współczesnego rynku pracy”.

Porsche oferuje 10 różnych profesjonalnych szkoleń technicznych i handlowych. Dodatkowo, w nowym centrum szkoleniowym będzie się kształcić 102 uczniów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii, którzy studiują na siedmiu kierunkach studiów licencjackich i zapoznają się z praktyką zawodową informatyków biznesowych lub inżynierów elektryków. Nowe centrum zapewnia unikalne w branży motoryzacyjnej warunki szkoleń zwłaszcza praktykantom technicznym. Poza trzema salami lekcyjnymi i multimedialnym, kompletną lakiernią oraz salami warsztatowymi, w budynku o wymiarach 150 na 30 na 21,5 metrów zlokalizowano pomieszczenie do organizacji imprez mieszczące do 120 osób, przebieralnie oraz kawiarnię.

Nowe centrum szkoleniowe ustanawia również nowe standardy w zakresie efektywności energetycznej. Z pomocą czterech systemów odzyskiwania energii budynek osiąga pozytywny balans energetyczny - jego efektywność jest o 30% niższa od norm przewidzianych przez niemiecki rząd federalny (EnEV). Przykładowo, większość energii cieplnej i elektrycznej pochodzi z lokalnej elektrociepłowni, a energia termiczna pozyskiwana z odprowadzanego powietrza jest przechowywana na potrzeby ogrzewania lub schładzania świeżego powietrza. Do ogrzewania i chłodzenia wykorzystuje się tu również energię geotermalną - poprzez aktywację 110 betonowych kolumn w fundamentach. Do tego samego celu służy czwarte źródło energii, czyli system rur wodnych w betonowych stropach.

To zrównoważone podejście pozwala Porsche spełnić istotne kryterium wyboru pożądanego pracodawcy, zwłaszcza w przypadku pracowników najmłodszej generacji. Nie mniej ważny jest tu inny aspekt - rozwój i postęp w ramach struktur firmy. Pod hasłem „ustawicznego kształcenia” Porsche oferuje kompleksowy program szkoleniowy nawet po ukończeniu praktyk. „Jako jeden z najważniejszych pracodawców w regionie, Porsche ma świadomość swojej odpowiedzialności. Firma spełnia rosnące oczekiwania pracowników i systematycznie inwestuje w przyszłość. Nie bez powodu uznawana jest za jednego z najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Niemczech” - mówi Thomas Edig, Członek Zarządu Porsche AG odpowiedzialny za zasoby ludzkie i sprawy socjalne. Atrakcyjność tę potwierdzają dane za ubiegły rok: ponad 100 tys. złożonych aplikacji i współczynnik rotacji na poziomie zaledwie 0,61%. Ten drugi jest również zasługą odpowiedniego zarządzania - 86% stanowisk kierowniczych pierwszego i drugiego stopnia zajmują utalentowani pracownicy pochodzący z wewnętrznych struktur.

Dane i fakty na temat nowego centrum szkoleniowego Porsche:

• Czas budowy i koszty: 2 lata, 30 mln euro
• Liczebność: do 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej; obecnie 106 praktykantów technicznych i 10 handlowych, a także 34 studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii rocznie
• Infrastruktura: sale lekcyjne i multimedialne, lakiernia, szkolenia warsztatowe z zakresu logistyki, sala do organizacji imprez, pokoje socjalne i kawiarnia oraz 70 miejsc na parkingu podziemnym
• Powierzchnia nieruchomości: 9000 m kw.
• Powierzchnia kondygnacji: 14 000 m kw.
• Wymiary budynku: 125 m długości, 30 m szerokości, 21,5 m wysokości
• Wykorzystane materiały: 11 000 m3 betonu, 2000 ton stali, 1700 m2 szkła
• Wydajność energetyczna: 30% poniżej wytycznych niemieckiego rządu federalnego; cztery systemy odzyskiwania energii:
- wspólna elektrociepłownia;
- wykorzystanie energii cieplnej odprowadzanego powietrza do ogrzewania lub klimatyzacji;
- wykorzystanie energii geotermalnej (ogrzewanie i chłodzenie) dzięki aktywacji termicznej 110 betonowych kolumn w fundamentach;
- aktywacja betonu (ogrzewanie i chodzenie) za pomocą obiegu wody
w rurach poprowadzonych w betonowych stropach.

Źródło: materiały prasowe Porsche

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Polak

Ekspert

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »