REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rüsselsheim. 43. Grand Prix Oldtimerów

Rüsselsheim. 43. Grand Prix Oldtimerów
Rüsselsheim. 43. Grand Prix Oldtimerów
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Podczas Rüsselsheim. 43. Grand Prix Oldtimerów opel przypomniał fanom motoryzacji o swojej bogatej tradycji w sporcie samochodowym.

Rüsselsheim. 43. Grand Prix Oldtimerów — wydarzenie organizowane przez niemiecki automobilklub AvD (Automobilclub von Deutschland) w dniach od 7 do 9 sierpnia na Nürburgring — jest okazją do przypomnienia tradycji firmy Opel w sporcie samochodowym. Producent z Rüsselsheim zaprezentuje samochody rajdowe z ostatniego półwiecza, a także samochody wyścigowe wyprodukowane jeszcze przed I wojną światową oraz zabytkowe i współczesne samochody turystyczne. Podczas sportowego weekendu na legendarnym torze w górach Eifel obok Kadetta A, Ascony A, Kadetta C GT/E oraz Kadetta E GSi pojawi się także nowy GTC OPC z długodystansowych mistrzostw Nürburgring (VLN). Nie zabraknie również dwudrzwiowego Opla Rekorda C ze 150‑konnym silnikiem, czyli specjalnego samochodu turystycznego Grupy 5 z 1968 roku, któremu nadano niezapomniany przydomek „Czarna wdowa”. W przerwach między występami na torze samochody te będą prezentowane w pawilonie wystawowym firmy Opel na nowym padoku, tak aby fani mogli je podziwiać z bliska. Kolejną atrakcją będzie ADAM R2 rajdowego mistrza Emila Bergkvista, który niedawno zwyciężył w klasyfikacji 2015 FIA ERC Junior.

REKLAMA

Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM

Wspaniała era rajdów: wyrównany poziom w rywalizacji amatorów i sukcesy w najbardziej prestiżowych zawodach

REKLAMA

W przypadku marki Opel wspaniała historia udziału w rajdach rozpoczęła się od Kadetta A. Na początku lat 60. kierowcy zespołów prywatnych jako pierwsi dostrzegli potencjał sportowy 40‑konnego Kadetta A, startując nim w rajdach i zawodach wytrzymałościowych. Druga generacja Kadetta wzmocniła solidną pozycję Opla w rywalizacji amatorskiej, a jednocześnie otworzyła marce drogę na wielką scenę sportu samochodowego. Bohaterami tamtych czasów byli słynny szwedzki kierowca Anders Kulläng oraz jego Opel Kadett B Rallye Coupé, który również pojawi się na torze. Jego następcą w rajdach był Kadett C GT/E. Walter Röhrl z pilotem Jochenem Bergerem uczestniczyli w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 1976 roku żółto-czarnym Kadettem. W 1986 roku wprowadzono przednionapędowego Kadetta E w prototypowej specyfikacji Grupy A. W 1989 roku Sepp Haider i Ferdi Hinterleitner wygrali Rajdowe Mistrzostwa Niemiec 220‑konnym Kadettem GSi, który także wchodzi w skład kolekcji Opel Classic.

Powyżej klasy kompaktowej w historii zapisała się Ascona A. W 1974 roku Walter Röhrl i Jochen Berger wygrali nią mistrzostwa Europy, a w 1975 roku zwyciężyli w Rajdzie Akropolu. Było to jednocześnie pierwsze zwycięstwo Opla w rundzie nowo powstałych Rajdowych Mistrzostw Świata. Oryginalna zwycięska Ascona A Röhrla także pojawi się na tegorocznej GP Oldtimerów i będzie ją można obejrzeć na ekspozycji przygotowanej przez firmę Opel. Dziś, 40 lat po zwycięstwie w Rajdzie Akropolu, ADAM R2 kontynuuje tradycję jako europejski mistrz asfaltu i szutru, a GTC święci triumfy na legendarnej Północnej Pętli w walce o puchar OPC.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Długa tradycja udziału w wyścigach: Opel na torze już od 1903 roku

Pomost między współczesnym GTC OPC a pierwszymi krokami firmy z Rüsselsheim w sporcie samochodowym stanowią trzy samochody wyścigowe. Opel Motorwagen 9/10 PS „System Darracq” ścigał się po torze już w 1903 roku. Fritz Opel zwyciężył nim w wyścigu zorganizowanym na hipodromie Niederrad we Frankfurcie w kategorii pojazdów „lekkich” II klasy (do 10 KM). Prezentowany pojazd jest kopią zrekonstruowaną przez Opel Classic. Oryginalny Opel Grand Prix pochodzi natomiast z 1913 roku. Przodek dzisiejszych bolidów Formuły 1 był w swoich czasach szczytem techniki. Pod maską samochodu pracował 4‑litrowy czterocylindrowy silnik z 16 zaworami (w odwróconym układzie V) i umieszczonym w głowicy wałkiem rozrządu napędzanym pionowym wałkiem królewskim. Zielony wyścigowy Opel z 1914 roku z silnikiem o pojemności 12,3 litra rozwijającym moc 260 KM był w swoim czasie flagowym samochodem Grand Prix Rüsselsheim. Grand Prix Oldtimerów 2015 na Nürburgring to okazja, by znów w pełnym blasku zobaczyć samochody, które były kamieniami milowymi w rozwoju sportu samochodowego.

Źródło: Materiały prasowe Opel

Rüsselsheim. 43. Grand Prix Oldtimerów
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA