REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Studenci z Polski w drugim etapie Valeo Innovation Challenge

Studenci z Politechniki Wrocławskiej w drugim etapie konkursu Valeo Innovation Challenge
Studenci z Politechniki Wrocławskiej w drugim etapie konkursu Valeo Innovation Challenge
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Studenci z Politechniki Wrocławskiej zakwalifikowali się do drugiego etapu konkursu Valeo Innovation Challenge. Ich zadaniem jest opracowanie produktu lub systemu, który przyczyni się do powstania bardziej inteligentnych i intuicyjnych samochodów do 2030 roku.

Studenci z Politechniki Wrocławskiej zakwalifikowali się do drugiego etapu prestiżowego konkursu Valeo Innovation Challenge i powalczą ze studentami z uczelni z całego świata o nagrodę w wysokości 100 000 euro.

REKLAMA

REKLAMA

Konkurs Valeo Innovation Challenge jest otwarty dla studentów inżynierii z całego świata, i ma na celu zachęcenie do aktywnego udziału w projektowaniu innowacji motoryzacyjnych polegających na zaprojektowaniu produktu lub systemu, który przyczyniłby się do powstania bardziej inteligentnych i intuicyjnych samochodów do 2030 roku. Zwycięska drużyna wróci do domu z nagrodą pieniężną w wysokości 100 000 euro, a zespoły zajmujące drugie i trzecie miejsce otrzymają po 10 000 euro. 20 zespołów, które zakwalifikowano do drugiego etapu, ma opracować prototyp swojego projektu. Każdy z zespołów już w tej chwili otrzymał od Valeo kwotę 5000 euro na ten cel.

Konkurs przyciągnął studentów z całego świata. Reprezentują oni łącznie 12 krajów z czterech kontynentów: Chiny, Egipt, Niemcy, Indie, Malezję, Polskę, Rosję, Hiszpanię, Turcję, Wielką Brytanię, Stany Zjednoczone i Uzbekistan.

Z ich grona, do wtorku 1 września 2015 roku, zostanie wybranych sześć zespołów finałowych, które otrzymają zaproszenia do zaprezentowania swoich projektów przed jury w Paryżu. Ogłoszenie trzech najlepszych zespołów nastąpi we wtorek, 29 września 2015 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firma Valeo ogłosiła już nazwiska 11 członków jury konkursu Valeo Innovation Challenge, którym będzie przewodniczył prezes Valeo Jacques Aschenbroich.

Zobacz też: Silnik przyszłości stworzony przez polskich studentów?

W skład jury weszli wybitni przedstawiciele świata nauki, a także eksperci Valeo:

  • Jacques ASCHENBROICH: prezes zarządu Valeo,
  • Bruno BONNELL: przedsiębiorca specjalizujący się w dziedzinie technologii cyfrowych oraz robotyce. Jest twórcą wielu przedsiębiorstw z tego sektora, a w tym: Infogrames / Atari, Infonie, Game One, Ivolution, Robopolis, Awabot etc. Zajmuje stanowisko Lidera projektu Robotics w francuskim ministerstwie ekonomii, finansów i technologii cyfrowych. Jest również ambasadorem projektu „Communicating Better” we francuskim ministerstwie spraw zagranicznych i międzynarodowego rozwoju. Sprawuje również funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej spółki EMLYON Business School,
  • André CHIENG: przewodniczący Asiatique Européenne de Commerce
    i wiceprzewodniczący Komitetu Francja-Chiny, zagraniczny doradca handlowy Francji w Chinach,
  • Yotam COHEN: współtwórca startupu Wibbitz, developera aplikacji, która automatycznie przekształca dowolny artykułu, post lub wypowiedź na kanale informacyjnym w syntetyczną animację wideo, oraz dyrektor departamentu badań i rozwoju Wibbitz,
  • Guillaume DEVAUCHELLE: wiceprezes ds. innowacji i rozwoju naukowego w Valeo,
  • prof. dr inż. Welf-Guntram DROSSEL: dyrektor Instytutu Fraunhofera
    ds. Obrabiarek i Technologii Formowania w Dreźnie (Niemcy), z doświadczeniem
    w dziedzinie adaptroniki i akustyki,
  • Gérard FELDZER: przewodniczący Regionalnego Komitetu Turystyki Ile de France, [theIle de France] członek Komisji Transportu i Mobilności, konsultant i felietonista, były pilot linii lotniczych Air France i były prezes francuskiego Muzeum Powietrza
    i Kosmosu,
  • Claudie HAIGNERÉ: w latach 2010–2015 prezes Universcience, a następnie dyrektor europejskich badań kosmicznych w Europejskiej Agencji Kosmicznej; pierwsza Francuzka, która odwiedziła Międzynarodową Stację Kosmiczną, były minister ds. badań i nowych technologii i były minister spraw europejskich,
  • Hans-Peter KUNZE, były Starszy Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Rozwoju Biznesowego w Valeo. Jest członkiem Rady Doradców w firmie Schnellecke Logistics Group oraz w Radzie Strategów spółki UTAC CERAM.
  • Christophe PERILLAT: główny dyrektor operacyjny w Valeo,
  • Jacques ROUGERIE: francuski architekt wizjoner i oceanograf z doświadczeniem
    w zakresie środowisk podwodnych,
  • Cédric VILLANI: francuski matematyk, dyrektor Instytutu Henriego Poincarégo
    i profesor Uniwersytetu im. Claude’a Bernarda w Lyonie, w 2010 roku otrzymał Medal Fieldsa,

Valeo przeznacza niemal 11% przychodów ze sprzedaży oryginalnego sprzętu na innowację, którą grupa traktuje priorytetowo. Większość programów badawczych i rozwojowych koncentruje się na projektowaniu technologii zmniejszających emisję dwutlenku węgla
w pojazdach silnikowych i promowaniu intuicyjnej jazdy. Ta znajdująca się w czołówce przedsiębiorstw zgłaszających patenty we Francji firma zatrudnia blisko 11 tys. naukowców pracujących w 50 centrach badawczo-rozwojowych rozsianych po całym świecie.

Spółka Valeo opracowała szeroką gamę innowacyjnych produktów i technologii, które w 2014 roku stanowiły 35% jej portfela zamówień. W 2015 roku 22 krajów przyznało firmie Valeo znak Najlepszego Pracodawcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA