W lipcu debiutuje wersja po głębokim liftingu, który obejmie stylistykę nadwozia, całkowicie przeprojektowane wnętrze, nowe lub odświeżone silniki o mniejszym zużyciu paliwa, w tym całkowicie nowy silnik benzynowy 1.2 Turbo, oraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Nowy Auris wygląda bardziej elegancko — ma nowy grill, bardziej muskularne zderzaki i przeprojektowane, przymrużone światła LED, jest też mocniej osadzony na drodze. Odświeżony kompakt Toyoty upodabnia się dzięki tym zmianom do nowego Avensisa.
reklama
reklama
Toyota C-HR Hybrid koncept
Tym samochodem Toyota pokazała się z zupełnie nowej strony. Cudowne dziecko studia ED2 to drapieżny cross-over, który w przyszłym roku zadebiutuje w salonach. Auto łączy wygląd przyczajonej do skoku pantery ze zwinnością i dynamiką GT86, nowoczesnym układem hybrydowym i innowacyjnym podejściem do mobilności, tym samym, które 20 lat temu zaowocowało pojawieniem się na rynku RAV4, a wraz z nim nowego segmentu SUV. Toyocie tak spodobał się szalony projekt nicejskich konstruktorów, że postanowiła przeprojektować nadchodzącego Priusa 4 generacji w podobnym kierunku.
C-HR Concept zbudowany jest na zupełnie nowej platformie. Auto ma długość 4350 mm, szerokość 1850 mm, wysokość 1500 mm, a rozstaw osi 2640 mm. Samochód świetnie się prowadzi m.in. dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i zwiększonej sztywności nadwozia. Auto będzie napędzał układ hybrydowy nowej generacji, który zadebiutuje najpierw pod maską nowego Priusa. Ma być oszczędniejszy od obecnego aż o 15%, charakteryzować się jeszcze większą płynnością, kulturą pracy i wydajnością cieplną.
Toyota ME:WE
Ten model wywołał nieco zamieszania nie tylko w świecie motoryzacji, ale także sztuki. Powstał we współpracy studia ED2 i Jean-Marie Massauda, sławnego projektanta, cenionego za wizjonerskie projekty użytkowe i architektoniczne. Samochód zaprojektowany jest w taki sposób, aby móc w razie potrzeby pełnić rolę hatchbacka, pick-upa, kabrioleta lub samochodu terenowego, a waży tylko 750 kg i jest napędzany silnikiem elektrycznym. Rewolucyjna karoseria z paneli z tworzywa sztucznego pozwala na samodzielne modyfikacje, a ponadto otwiera niespotykane możliwości stylizacji. Desing Museum w Londynie nominowało ME:WE do nagrody Designs of the Year 2014.
W konkursie biorą udział najbardziej oryginalne projekty poprzedniego roku. Dzięki niemu można zapoznać się z najlepszymi światowymi osiągnięciami w projektowaniu architektury, mebli, produktów i środków transportu, a także w projektowaniu cyfrowym i w grafice.