| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > 2.5 TFSI - zwycięzcą International Engine of the Year

2.5 TFSI - zwycięzcą International Engine of the Year

Pięciocylindrowy silnik 2.5 TFSI, montowany w Audi RS3 Sportback zdobył tytuł International Engine of the Year.

„Niezawodna jakość Audi i doskonałe zestrojenie sprawiają, że dzięki temu silnikowi czuje się prawdziwą radość z jazdy. Żaden stworzony przez człowieka dźwięk nie mógłby zastąpić emocjonalnego brzmienia tej wspaniałej pięciocylindrowej, rzędowej jednostki” - czytamy w uzasadnieniu jury.

Członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, prof. dr Ulrich Hackenberg powiedział przy tej okazji: „Pięciocylindrowe motory mają u nas długą tradycję. W latach 80. uczyniły z Audi sportową markę. Jednostka napędowa 2.5 TFSI nowego Audi RS 3 Sportback, dzięki potężnemu momentowi obrotowemu i dzięki charakterystycznemu brzmieniu, jest uosobieniem samochodowych emocji. Ten tytuł to piękne zwieńczenie naszych prac nad rozwojem tego silnika.“

Zobacz też: Audi rozwija laserowe światła: wyższa rozdzielczość

W nowym Audi RS 3 Sportback, turbodoładowana jednostka napędowa 2.5 TFSI z bezpośrednim wtryskiem ma moc 270 kW (367 KM). Dzięki niej, RS 3 Sportback jest najmocniejszym wśród kompaktowych samochodów klasy premium. Jej maksymalny moment obrotowy 465 Nm, dostępny jest już przy 1625 obr./min i pozostaje niezmienny aż do 5550 obr./min. Do przyspieszenia od 0 do 100 km/h wystarcza jej 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 280 km/h.

W Audi RS Q3, silnik rozwija moc 250 kW (340 KM) i osiąga moment obrotowy 450 Nm. Wyposażony w tę pięciocylindrową jednostkę napędową topowy model serii Q3, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość, wynosi 250 km/h.

Zobacz też: Inteligentna fabryka i nowatorskie technologie Audi

Audi zwyciężyło w plebiscycie „International Engine of the Year" już po raz jedenasty. W latach 2005 – 2009, pięć razy z rzędu, tytuł ten zdobywał inny silnik koncernu z Ingolstadt: 2.0 TFSI w kategorii od 1,8 do 2 litrów. Z kolei dla TFSI o pojemności 2,5 litra, to już szóste zwycięstwo z rzędu.

Źródło: Materiały prasowe Mototarget.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Finelog

Finelog sprawia, że logistyka przestaje ograniczać Twój biznes. Tam, gdzie większość ludzi widzi tylko problemy, my widzimy wyzwania i, co jeszcze ważniejsze, rozwiązania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »