| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Spada liczba pijanych kierowców - efekt kampanii społecznych?

Spada liczba pijanych kierowców - efekt kampanii społecznych?

Coraz mniej pijanych kierowców jeździ po polskich drogach. Tak przynajmniej mówią statystyki Policji. W pewnym stopniu przyczyniły się do tego kampanie społeczne. Jaka jest ich skuteczność?

Kontrola trzeźwości we własnym zakresie

W działania informacyjne włączają się także firmy z sektora prywatnego.  Marka Certen przygotowała kampanię „Kupujesz procenty, sprawdź promile”, której twarzą został Krzysztof Hołowczyc, jeden z najbardziej znanych orędowników bezpieczeństwa na polskich drogach. Celem akcji  jest edukacja kierowców poprzez kreowanie nowego nawyku u klientów – nabywania alkotestu nie tylko przed wyruszeniem w drogę, ale już podczas kupowania alkoholu. Akcja obejmuje prasę, internet i punkty sprzedaży.

Samorządy walczą z pijanymi kierowcami

Pozytywne efekty przynosi też kampania skierowana do samorządów „Przeciw pijanym kierowcom”.  W projekcie biorą udział gminy z całej Polski, a w działania profilaktyczne włączają się różne  środowiska. Przy dystrybucji materiałów kampanii gminy współpracują m.in. z parafiami. W ramach akcji przygotowano materiały tematyczne dla różnych grup docelowych – kierowców, ale także do pasażerów, świadków jazdy po alkoholu, uczniów szkół nauki jazdy, młodzieży gimnazjalnej oraz punktów sprzedaży alkoholu.

Piłeś? Nie jedź!

Hasło kampanii Polskiego Przemysłu Spirytusowego jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych sloganów walki z nietrzeźwymi kierowcami. Mimo że ostatnia edycja „Piłeś? Nie jedź” została zorganizowana w 2012 roku, cała akcja miała ogromny wpływ na kształtowanie społecznych postaw i była jedną z pierwszych poruszających problematykę pijanych kierowców. Na przestrzeni lat spoty kampanii były emitowane w telewizji TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN Style, TVN Meteo. Przekaz wyświetlany był na ekranach AMS stacji koncernu paliwowego BP, a także na stacjach metra w Warszawie. Ponadto ulotki przestrzegające przed konsekwencjami prowadzenia po alkoholu były rozdawane kierowcom podczas zakupu napojów alkoholowych na 300 stacjach benzynowych sieci LOTOS oraz ponad 400 stacjach benzynowych zrzeszonych w Polskiej Izbie Paliw Płynnych.

Źródło: materiały prasowe Certen

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Wolny

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »