| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Spada liczba pijanych kierowców - efekt kampanii społecznych?

Spada liczba pijanych kierowców - efekt kampanii społecznych?

Coraz mniej pijanych kierowców jeździ po polskich drogach. Tak przynajmniej mówią statystyki Policji. W pewnym stopniu przyczyniły się do tego kampanie społeczne. Jaka jest ich skuteczność?

Kontrola trzeźwości we własnym zakresie

W działania informacyjne włączają się także firmy z sektora prywatnego.  Marka Certen przygotowała kampanię „Kupujesz procenty, sprawdź promile”, której twarzą został Krzysztof Hołowczyc, jeden z najbardziej znanych orędowników bezpieczeństwa na polskich drogach. Celem akcji  jest edukacja kierowców poprzez kreowanie nowego nawyku u klientów – nabywania alkotestu nie tylko przed wyruszeniem w drogę, ale już podczas kupowania alkoholu. Akcja obejmuje prasę, internet i punkty sprzedaży.

Samorządy walczą z pijanymi kierowcami

Pozytywne efekty przynosi też kampania skierowana do samorządów „Przeciw pijanym kierowcom”.  W projekcie biorą udział gminy z całej Polski, a w działania profilaktyczne włączają się różne  środowiska. Przy dystrybucji materiałów kampanii gminy współpracują m.in. z parafiami. W ramach akcji przygotowano materiały tematyczne dla różnych grup docelowych – kierowców, ale także do pasażerów, świadków jazdy po alkoholu, uczniów szkół nauki jazdy, młodzieży gimnazjalnej oraz punktów sprzedaży alkoholu.

Piłeś? Nie jedź!

Hasło kampanii Polskiego Przemysłu Spirytusowego jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych sloganów walki z nietrzeźwymi kierowcami. Mimo że ostatnia edycja „Piłeś? Nie jedź” została zorganizowana w 2012 roku, cała akcja miała ogromny wpływ na kształtowanie społecznych postaw i była jedną z pierwszych poruszających problematykę pijanych kierowców. Na przestrzeni lat spoty kampanii były emitowane w telewizji TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN Style, TVN Meteo. Przekaz wyświetlany był na ekranach AMS stacji koncernu paliwowego BP, a także na stacjach metra w Warszawie. Ponadto ulotki przestrzegające przed konsekwencjami prowadzenia po alkoholu były rozdawane kierowcom podczas zakupu napojów alkoholowych na 300 stacjach benzynowych sieci LOTOS oraz ponad 400 stacjach benzynowych zrzeszonych w Polskiej Izbie Paliw Płynnych.

Źródło: materiały prasowe Certen

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Smaga Jaroszyński Spółka Adwokacka sp. j.

Obsługa prawna przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »