| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Jak zmniejszyć emisję CO2 na lotniskach?

Jak zmniejszyć emisję CO2 na lotniskach?

Aby zmniejszyć poziom emisji CO2 na lotnisku we Frankfurcie, jego włodarze zakupili Mitsubishi Outlandery PHEV czyli hybrydowe auta typu SUV. Jakie dokładnie korzyści mają przynieść nowe auta lotnisku?

Mitsubishi Outlander PHEV na lotnisku we Frankfurcie

Mitsubishi Outlander PHEV, pierwszy na świecie hybrydowy SUV z elektrycznym napędem na 4 koła, rozpoczął pracę na trzecim największym europejskim lotnisku we Frankfurcie. Od niedawna ta najpopularniejsza hybryda typu plug-in w Finlandii, odgrywa także ważną rolę na lotnisku Helsinki-Vantaa.

Outlander PHEV na lotnisku: co będzie tam robił?

Na lotnisku we Frankfurcie - największym niemieckim porcie lotniczym i jednym z trzech największych w Europie, operator portu lotniczego testuje w codziennej eksploatacji pierwszy na świecie hybrydowy samochód w wersji SUV -Mitsubishi Outlander PHEV. Dzięki zastosowaniu tych innowacyjnych samochodów operator lotniska wzmacnia swoją strategię zrównoważonego rozwoju, w szczególności w zakresie redukcji emisji CO2. Personel zarządzania flotą przetestuje w pierwszej kolejności dwa nowe Outlandery PHEV w ramach rozszerzonej próby terenowej. Te przyjazne dla środowiska pojazdy weszły do użytku w operacyjnym obszarze działalności, a także w charakterze „pojazdu wahadłowego” dla pasażerów terminalu do obsługi lotnictwa ogólnego. Uwzględniając ich łączone systemy napędowe i optymalny zasięg funkcjonalny, obszar lotniska jest idealnym poligonem doświadczalnym do testowania Outlanderów PHEV. Dział zarządzania flotą lotniska postrzega siebie jako „laboratorium doświadczalne” alternatywnych systemów napędowych, mające na celu redukcję emisji w przestrzeni wokół samolotów. Sekcja ta już od 2010 roku wykorzystuje do zadań obsługi naziemnej elektryczne Mitsubishi i-MiEV, jako pierwsze masowo produkowane pojazdy elektryczne koncernu Mitsubishi. Są one używane między innymi jako pojazdy pilotujące specjalne transporty i sprawdziły się w trudnych codziennych sytuacjach. Spółka Fraport AG korzysta obecnie na lotnisku we Frankfurcie z floty około 3000 pojazdów silnikowych, z czego 15% stanowi flota zelektryfikowana. Peter Doepgen, odpowiedzialny w Ministerstwie Gospodarki Hesji za sektor pojazdów elektrycznych, przyjął z zadowoleniem zastosowanie pojazdów elektrycznych na lotnisku: „Wykorzystanie pojazdów elektrycznych na przedpolu lotniska pozwala zredukować emisję CO2 i pozostałe typy emisji. Dalsze wykorzystanie pojazdów elektrycznych uzupełnia szerokie spektrum środków, które będą wykorzystywane przy wsparciu rządu kraju Hesji w ramach projektu E-PORT-AN”.

Zobacz też: Auto z gwarancją do 300 000 km - Mitsubishi Outlander po liftingu

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jacek Rakowski

Dyrektor ds. prawnych, Związek Polskiego Leasingu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »