| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Autonomiczne Audi A7: auto, które samo jeździ!

Autonomiczne Audi A7: auto, które samo jeździ!

Samochód, który nie potrzebuje kierowcy i sam dojeżdża do celu czyli nowe Audi A7 Audi A7 piloted driving concept zostało przetestowane przez dziennikarzy motoryzacyjnych. Jakie wnioski płyną po pierwszych jazdach?

Automatyczne Audi A7

Audi A7 3.0 TFSI quattro piloted driving concept doskonale sprawdziło się w rzeczywistych warunkach długodystansowego testu. ­Największe wrażenie na zasiadających za jego kierownicą dziennikarzach wywarła niezawodność pojazdu, naturalne reakcje podczas jazdy i typowa dla Audi, logiczna koncepcja obsługi. „Wyniki jazdy testowej podkreślają nasze wysokie kompetencje na polu autonomicznej jazdy” – stwierdził prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Gratuluję zaangażowanemu zespołowi konstruktorów Audi, działowi rozwoju Volkswagena i laboratorium Electronics Research Laboratory (ERL). Oni wszyscy przyczynili się do tego sukcesu.“

Zobacz też: Autonomiczne Audi RS7: ono nie potrzebuje kierowcy

Przez dwa dni, przedstawiciele różnych mediów mieli okazję testowania poszczególnych funkcji pojazdu w różnych sytuacjach, na odcinku około 100 mil każdy. Łącznie pokonali ponad 560 mil, czyli ok. 900 km na publicznej autostradzie. Obok zawsze zasiadał doświadczony kierowca testowy Audi.

Jak działa automatycznie jeżdżące Audi?

By rozpoznać poszczególne elementy otoczenia, testowany pojazd wykorzystuje zestaw czujników stosowanych w samochodach produkcji seryjnej lub czujników bardzo zbliżonych do nich technicznie i konstrukcyjnie. Czujniki radarowe long range adaptacyjnego tempomatu z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) oraz dwa czujniki radarowe mid range z przodu i z tyłu pojazdu, zapewniają „widoczność” 360 stopni. W pojedynczo obramowanej osłonie chłodnicy Singleframe i w dolnej części tylnego zderzaka zamontowano dwa skanery laserowe. Dostarczają one dodatkowych informacji, dotyczących obiektów ruchomych i nieruchomych dookoła pojazdu. Wtórne dane pochodzące z czujników umożliwiają bieżącą weryfikację informacji podczas autonomicznej jazdy. Cztery małe kamery z przodu i z tyłu penetrują najbliższe otoczenie samochodu. Szerokokątna kamera 3D o wysokiej rozdzielczości, taka, jak będzie montowana seryjnie w nowym Audi Q7, monitoruje ruch przed pojazdem. Zastosowane tu rozwiązanie techniczne jest już prawie gotowe do wdrożenia do produkcji i uwzględnia również aspekty ekonomiczne ważne dla produkcji seryjnej nowego Audi Q7.

System, przy prędkościach od 0 do 70 mil na godzinę, czyli ponad 110 km/h, wydatnie odciąża kierowcę jadącego autostradą. Potrafi samodzielnie zmieniać pas ruchu oraz wyprzedzać. Ponadto Audi A7 piloted driving concept samoczynnie przyspiesza i hamuje. Przed zmianą pasa ruchu na lewy, lub jak jest dopuszczalne w USA na prawy, system dostosowuje prędkość naszego auta do prędkości pojazdów na sąsiednich pasach ruchu. Jeśli obliczenia wskazują, że odległość między pojazdami i czas na wykonanie manewru są wystarczające, samochód sam, szybko i precyzyjnie dokonuje zmiany pasa.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Romuald Pilitowski

Prezes Zarządu Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »