| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Dział badawczo-rozwojowy w poznańskiej fabryce Volkswagena

Dział badawczo-rozwojowy w poznańskiej fabryce Volkswagena

Volkswagen poinformował o stworzeniu w swojej poznańskiej fabryce działu badawczo-rozwojowego. Niemiecki producent jednocześnie zacieśnia współpracę z Politechniką Poznańską.

Polscy inżynierowie wezmą udział w pracach nad nowymi Caddy i Crafter

VW Poznań poinformował o utworzeniu Działu Rozwoju Technicznego i zacieśnieniu współpracy z Politechniką Poznańską - ważną rolę w nowym dziale mają odgrywać studenci oraz absolwenci tej uczelni.

Jak przekazał w komunikacie prasowym prezes VW Poznań Jens Ocksen, "utworzenie Działu Rozwoju Technicznego stanowi kolejny etap rozwoju spółki oraz potwierdzenie znaczenia poznańskiej fabryki jako silnego ośrodka produkcyjnego koncernu Volkswagen AG".

VW Poznań zatrudnił już pierwszych inżynierów i w najbliższym czasie planuje powiększyć zespół o kilkunastu specjalistów. Mają się oni zająć przygotowaniem części rozwiązań dla nowych generacji samochodów użytkowych Caddy i Crafter.

Jednym z pierwszych zadań poznańskiego działu R&D będzie zaprojektowanie przestrzeni bagażowej oraz ładunkowej. Firma podkreśla, że są to bardzo ważne elementy lekkich samochodów użytkowych.

VW Caddy produkowany jest w poznańskiej fabryce koncernu. Przed tygodniem w Białężycach k. Wrześni (Wielkopolskie) wkopano kamień węgielny pod budowę zakładu produkującego nową generację VW Craftera. Fabryka ma być gotowa w II połowie 2016 r. Inwestycja kosztuje ok. 3,3 mld zł i przyniesie blisko 3 tys. nowych miejsc pracy.

Decyzja VW o utworzeniu działu R&D cieszy rektora Politechniki Poznańskiej prof. Tomasza Łodygowskiego. Według rektora, jest to szansa dla studentów, absolwentów i pracowników naukowych uczelni.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Historia Volkswagena w Poznaniu

VW Poznań szacuje, że w 2018 r. w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie produkował rocznie 280 tys. samochodów. Volkswagen w Poznaniu obecny jest od 1993 roku. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoniku samochody Tarpan.

VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek, do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych. W spółce VW Poznań pracuje ok. 6,8 tys. osób. Po ukończeniu fabryki Craftera firma ma zatrudniać w Wielkopolsce ok. 10 tys. pracowników. (PAP)

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

pil/ mhr/

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

BillBird SA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »