| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Koniec Lancii - włoska marka spisana na straty

Koniec Lancii - włoska marka spisana na straty

Lancia znika z rynku. Przedstawiciele Fiata zapowiedzieli, że to już koniec włoskiej marki.

Połączenie Fiata i Chryslera

W styczniu 2014 roku doszło do fuzji Fiata i Chryslera, w wyniku której włoski koncern stał się właścicielem marki Chrysler. Rezultatem tej operacji było powstanie nowej spółki Fiat Chrysler Automobiles z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Jak się okazuje przejęcie Chryslera to tylko początek nowej strategii Fiata. Teraz władze spółki poinformowały, że w jej strukturach nie ma już miejsca dla marki Lancia.

Początki marki Lancia

Firma Lancia została założona w 1906 roku jako „ Lancia & Cie” a jej pierwszym autem była Lancia Alfa. Do historii przejdzie jednak przede wszystkim model Lancia Lambda czyli pierwszy na świecie samochodów z niezależnym przednim zawieszeniem i samonośnym nadwoziem.

Zdj.1: Lancia Ypsilon czyli ostatni model Lancii

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir 85 KM: awangardowy maluch

Legendarne modele Lancii

Włoska marka praktycznie przez większość swojego istnienia szokowała i dystansowała konkurencję pod względem zaawansowania technologicznego i ogromnego przywiązania do wyglądu i komfortu swoich aut. Zawsze także motywem przewodnim auta był sport. Lancia Fulvia, Montecarlo, Aurelia , Flaminia to prawdziwe ikony tej marki i auta niezwykle pożądane przez kolekcjonerów.

Także w sporcie Lancia świetnie sobie radziła, zwłaszcza na przełomie lat 80-tych i 90-tych, kiedy to na rajdowych trasach królowały Lancie Delty w wersji HF Integrale a wcześniej Lancie S4 w legendarnej Grupie B. Swoistą ikoną tego okresu stała się także rajdowa Lancia 037.

Zdj.2: Lancia Delta Integrale HF z 1992 roku

Za dwa lata firma miała świętować 110 lat swojego istnienia, ale wszystko wskazuje na to, że tak się nie stanie. Zapowiedziano bowiem, że logo marki pozostanie wyłącznie na autach przeznaczonych na rynek włoski. Otrzymają je wybrane modele Chryslera. Jedyną Lancią w ofercie pozostanie tam Lacia Ypsilon produkowana w Tychach.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Buchta

Specjalista ds. leasingu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »