| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Infinity Q50 - nowe silniki i 5 gwiazdek w testach EuroNCAP

Infinity Q50 - nowe silniki i 5 gwiazdek w testach EuroNCAP

Infinity Q50 to główny konkurent dla sedanów klasy premium czołowych producentów z Europy. Czym chce przekonać do siebie ten model?

Inifnity Q50 to auto, które zdaniem swojego producenta wyróżnia się na tle swoich rywali m.in. wysoką innowacyjnością. Pierwsza na  świecie technologia steer-by-wire, pierwszy na świecie system aktywnego asystenta pasa ruchu, wysoce konfigurowalne środowisko cyfrowe z podwójnymi ekranami dotykowymi dostępne w standardzie w całej gamie, a do tego cała paleta systemów zapobiegających bądź minimalizujących ryzyko wypadku.

Infinity Q50 w testach EuroNCAP

Pod kątem bezpieczeństwa Infinity Q50 faktycznie nie ma się czego wstydzić. Wyniki przeprowadzonych niedawno testów zderzeniowych EuroNCAP, w których auto zdobyło 5 gwiazdek na 5 możliwych niewątpliwie są tego potwierdzeniem.  

Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi

W kategorii ochrony kierowcy i dorosłych pasażerów Infiniti zdobyło 86%. Tylko 1 punkt procentowy mniej przyznano Q50 za ochronę dzieci. W kategorii systemów bezpieczeństwa Q50 otrzymało 81%. Poziom ochrony pieszych w Q50 organizacja Euro NCAP oceniła na 67%. W teście uczestniczyła wersja z silnikiem wysokoprężnym 2.2 d.

Infinity Q50 - nowy silnik 2.0 Turbo

Warto zwrócić uwagę, że gamę silnikową Infinity Q50 poszerzono właśnie o benzynową, turbodoładowaną jednostkę o pojemności 2 litrów i mocy 211 KM. Jest ona efektem współpracy koncernów Infinity i Daimler AG. Na początku 2014 roku trafi ona do chińskich klientów, później będzie dostępna już na pozostałych rynkach.

Infinity Q50 z silnikiem 2.0T 211 KM
Konfiguracja Czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony wodą, doładowany
Pojemność 1991 cm3
Stopień sprężania 9,8
Średnica cylindra x skok tłoka 83 mm x 92 mm
Układ wtryskowy Bezpośredni z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, turbosprężarka z chłodnicą międzystopniową
Moc 211 KM przy 5500 obr. /min. 
Moment obrotowy 320 Nm w zakresie obrotów między 1250 a 3500 obr./min. 

Nowy czterocylindrowy silnik z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim zapewnia moc 211 KM, spełniając przy tym rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5. Silnik generuje moment obrotowy 320 Nm już  przy 1250 obr./min., co ma oczywiste znaczenie dla jego elastyczności i efektywności. W ten sposób uzupełni on gamę jednostek jakie obecnie są stosowane w modelu Q50: silnik benzynowy o pojemności 3,7 litra, wielokrotnie nagradzany silnik hybrydowy o pojemności 3,5 litra oraz 2,2-litrowy, czterocylindrowy turbodiesel.

Zobacz też: Audi S3 Limousine: opis modelu

Silniki dostępne w Infinity Q50

Silnik Moc Moment obrotowy
2,0-litrowy, benzynowy turbo 211 KM przy 5500 obr./min.  320 Nm w zakresie między 1250 a 3500 obr./min. 
2,2-litrowy, turbodiesel 168 KM w zakresie między 3200 a 4200 obr./min. 400 Nm w zakresie między 1600 a 2800 obr./min. 
3,5-litrowy, benzynowy, hybrydowy 302 KM przy 6800 obr./min. 350 Nm przy 5000 obr./min.
3,7-litrowy, benzynowy V6 328 KM przy 7000 obr./min. 365 Nm przy 5200 obr. /min.

Infinity Q50 - ceny

Najtańsze Infinity Q50 to koszt co najmniej 144 493 złotych. Bezpośredni jego rywale to BMW serii 3, Mercedes klasy C, Audi A4 czy Lexus IS.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Stachowiak

Marketing Team Leader w firmie HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »