REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi rozpoczyna budowę „Audi driving experience center“

Audi r8 e-tron.
Audi r8 e-tron.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi rozpoczyna budowę obiektu o powierzchni 47 ha, gdzie obecni i przyszli klienci Audi będą mogli w przyszłości testować wszystkie modele marki.. W nowym centrum doświadczalnym znajdzie zatrudnienie ponad 300 osób. Koncern zainwestował w projekt kilkanaście milionów euro.

„Centrum doświadczalne w nowym oddziale Audi w Neuburg umożliwi naszym klientom doskonalenie swoich umiejętności i z pewnością da im wiele radości z jazdy na specjalnie przygotowanym terenie. To właśnie tutaj, będą wkrótce mogli spojrzeć na nasze samochody z zupełnie innej perspektywy“ – mówi Michael Dick, członek Zarządu Audi AG ds. Rozwoju Technicznego. „Inwestycja ta, to wyraźne przesłanie, że Audi nieprzerwanie się rozwija, nie tylko na poziomie międzynarodowym, ale również regionalnym.“

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen inwestuje w Rosji 250 mln Euro

REKLAMA

Peter Mosch, przewodniczący Rady Zakładowej Audi AG, podkreśla: „Projekt ten to widoczny wyraz dbałości Audi o rozwój całego regionu wokół Ingolstadt. „Audi driving experience center“ ma również przyciągać zwiedzających z zagranicy. O niezapomniane wrażenia zadba prawie 300 pracowników, z których większość zatrudniona będzie w nowym centrum kompetencyjnym Audi Sport. Dzięki temu, w nowym oddziale Audi i w powiecie Neuburg-Schrobenhausen powstaną atrakcyjne miejsca pracy.“

Inżynierowie i mechanicy zatrudnieni w Audi Sport, które zostanie przeniesione z Ingolstadt do Neuburg, będą w nowym centrum kompetencyjnym jak dotąd projektować i konstruować wyścigowe samochody marki Audi. Z nowej siedziby będą również kierować organizacją startów drużyn Audi w wyścigach na całym świecie, a także wykorzystywać tory do jazd testowych prototypów samochodów sportowych.

Zobacz też: Audi A3 bezpieczne na pięć gwiazdek

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W nowym centrum w Neuburg, na powierzchni 47 ha, znajdzie się m. in. mata poślizgowa o powierzchni 30 tysięcy km2, tor manewrowy o długości 2,2 km oraz teren wykorzystywany do prac rozwojowych nad systemami wsparcia kierowcy.

REKLAMA

Dzięki dodatkowym pasom i skrzyżowaniom, tor manewrowy można będzie przedłużyć o dalsze 1,2 km. Możliwe będzie tu także ćwiczenie jazdy terenowej – po żwirze i pniach drzew oraz po wzniesieniach. Szczególną atrakcję stanowić będzie wzniesienie podjazdowe o wysokości ośmiu metrów. W nowym centrum zadbano również o ochronę przed hałasem. Teren zostanie otoczony dźwiękochłonnym ekranem o wysokości 3 m, a wzdłuż odcinków południowych dodatkowym, wewnętrznym ekranem o wysokości 6 m. Tor manewrowy wyłożony zostanie tłumiącym hałas asfaltem.

Z budynku recepcji rozpościerać się będzie widok na cały teren. Na dwóch piętrach znajdą się dwie sale wykładowe dla 200 osób, restauracja i licząca 750 m2 powierzchnia wystawiennicza. Tutaj w przyszłości odbywać się będą również imprezy firmowe.

Zobacz też: Nowa Kia Cee'd zdobyła 5 gwiazdek Euro NCAP

Pierwsze prace budowlane przy „Audi driving experience center“ już rozpoczęto. Budowane są ekrany dźwiękochłonne i budynek wystawienniczy. Rozbudowę ulicy Heinrichsheimstraße, biegnącej wzdłuż nowej lokalizacji Audi praktycznie już zakończono.

„Rozpoczęcie przez Audi AG budowy nowego centrum doświadczalnego jest dla miasta Neuburg szczególnym wydarzeniem. Położenie kamienia węgielnego oznacza,
że stajemy się jedną z oficjalnych siedzib Audi, a w ten sposób również elementem tego odnoszącego sukcesy światowego koncernu. Lokalizacja u nas kolejnej filii Audi, to dla nas ogromne wyróżnienie i największe wydarzenie w życiu gospodarczym miasta w bieżącej dekadzie“ – oświadczył prezydent miasta Neuburg, dr Bernhard Gmehling.

Projekt przyszłego centrum wykonało biuro architektury krajobrazu Landschaftsarchitekturbüro Weinzierl z Ingolstadt, we współpracy z biurem architektonicznym Herle & Herrle z Neuburga, biurem IngenAIX z Akwizgranu – odpowiedzialnym za przebieg torów, biurem Gammel z Abensberga – odpowiedzialnym za projekt sieci energetycznej i biurem Roplan z Rosenheim – odpowiedzialnym za infrastrukturę. Ponadto, ścisła współpraca Audi z Zakładami Miejskimi w Neuburgu, umożliwi zaopatrzenie całego terenu w energię elektryczną, neutralną dla środowiska naturalnego pod względem emisji CO2. Pobliski park przemysłowy dostarczy energię elektryczną uzyskaną z ciepła odpadowego, a miasto Neuburg zaopatrywać będzie Audi w prąd pozyskiwany z certyfikowanej elektrowni wodnej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA