REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi R8 e-tron ustanawia rekord na Nürburgringu!

REKLAMA

REKLAMA

Audi R8 e-tron, napędzany energią elektryczną, ustanowił rekordowy czas przejazdu po torze Nurburgring. Jego wynik 8:09,099 minuty to najlepszy jak dotąd rezultat, osiągnięty wśród seryjnych pojazdów z napędem elektrycznym.

Północna Pętla to obecnie najpopularniejszy poligon doświadczalny dla wprowadzanych na rynek nowych samochodów.  To jak szybko auto wykonany po niej pełny przejazd, staję się później jego chlubną(lub nie) wizytówką.

REKLAMA

Osiągnięty przez Audi R8 rezultat jest jednak imponujący nie tylko jeśli bierzemy pod uwagę tylko auta napędzane energią elektryczną, ale także te spalinowe. Warto przypomnieć, że obecnie najlepszy oficjalny czas uzyskany na tym torze wynosi 7:11,57 min i należy do Gumperta Apollo Sport ,napędzanego benzynowym, 700-konnym silnikiem V8 pochodzącym z Audi.

Za kierownicą Audi R8 e-tron zasiadł Markus Winkelhock, 32-letni kierowca, mieszkający w pobliżu Stuttgartu, zwycięzca rozgrywanego kilka tygodni temu na tym samym torze 24- godzinnego wyścigu.

Auto wyposażone zostało w te same dwa silniki, które trafią pod maski seryjnego odpowiednika R8 e-tron. Łączna ich moc to 280kW, a moment obrotowy 820Nm. Podczas ruszania na tylne koła trafia ponad 490Nm. Największą bolączką aut elektrycznych jest ich niski zasięg. Aby zniwelować ten problem inżynierowie Audi zaprojektowali litowo-jonowy akumulator, magazynujący 49kWh energii elektrycznej. Pozwala on pokonać autu dystans ok. 215km. Kształt akumulatora, przypomina literę T, co umożliwiło ulokować go w tunelu środkowym, pomiędzy przedziałem pasażerskim, a tylną osią. Podczas hamowania jest on doładowywany metodą rekuperacji.

Zobacz też: Volkswagen nagrodzony za silnik 1.4 TSI

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W aucie sportowym istotna jest masa pojazdu, która decyduje nie tylko o osiągach na prostej, ale przede wszystkim w zakrętach. Aby ją zminimalizować, inżynierowie Audi wykorzystali do budowy nadwozia aluminium i CFRP. Pozwoliło to ograniczyć jego masę (wraz z akumulatorami) do 1780 kg.To przełożyło się na osiągi auta- przyspieszenie 0-100km/h wynosi 4,6 sekundy a prędkość maksymalna 250km/h(normalnie jest ograniczona do 200km/h).

Dla silniejszego zaakcentowania nadziei jaką Audi pokłada w napędzie elektrycznym, koncern postanowił ustanowić kolejny rekord. Prędkość e-trona została zredukowana do 200km/h, a Markus Winkelhock wykonał nim dwa przejazdy po Nürburgringu. Osiągnięte przez niego kolejno czasy, 8:30,873 i 8:26,096 min, były wyraźnie poniżej 9 minut.

"Audi R8 e-tron jest rzecz jasna autem seryjnym, a nie autem wyścigowym z aerodynamicznymi dodatkami“ - podkreśla Markus Winkelhock. „Ale dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i odpowiedniemu dociążeniu tylnej części pojazdu, posiada cechy samochodu sportowego. Moment obrotowy, dzięki któremu silniki elektryczne dają mu taką moc, bije osiągnięcia wszystkich innych aut jakie znam, a to, że nie wydają przy tym żadnych dźwięków, było dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem.” – podkreśla Winkelhock.

„W chwilach, gdy potrzebna była dobra przyczepność, pomagał mi Torque Vectoring, czyli system selektywnego rozdziału momentu obrotowego na wszystkie koła.“ – dodaje.

Zobacz też: Nagroda dla Forda za silnik 1.0 l EcoBoost

Michael Dick, członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego AUDI AG dumnie podsumował osiągnięcia swojego koncernu.

REKLAMA

„W ciągu paru tygodni podjęliśmy szereg wyzwań i pokazaliśmy przy tym, że z wszystkimi naszymi koncepcjami napędu jesteśmy w ścisłej światowej czołówce. W maju nasze Audi R8 LMS ultra z dziesięciocylindrowym silnikiem wygrało 24-godzinny wyścig na tym samym torze. W połowie czerwca Audi R18 e-tron quattro odniosło triumf podczas dwudziestoczterogodzinnego wyścigu Le Mans, co było pierwszym zwycięstwem auta z napędem hybrydowym, odniesionym podczas najtrudniejszej na świecie imprezy tego typu. Teraz Audi R8 e-tron, napędzane wyłącznie elektrycznie, ustanowiło kolejny rekord na najbardziej wymagającym torze wyścigowym świata.“

Aby zapewnić stałą aktualność hasła „Przewaga dzięki technice”, marka z czterema pierścieniami planuje w latach 2012 – 2016 inwestycje w wysokości 13 mld euro, przede wszystkim w nowe produkty i rozwój mocy produkcyjnych. Aktualnie Audi rozbudowuje swój zakład w Győr (Węgry). Od 2013 roku rozpocznie się budowa fabryki w Foshan (Chiny), a od 2016 w Meksyku.

"Wlew" elektrycznego Audi R8 e-tron.
Audi
Układ hamulcowy Audi R8 e-tron.
Audi
Audi R8 e-tron na torze Nürburgring uzyskał rekordowy w swojej klasie czas przejazdu wynoszący 8:09,099 min.
Audi
Kierowcą Audi R8 e-tron był Markus Winkelhock.
Audi
Audi R8 e-tron przyspiesza 0-100km/h w 4,6 sekundy.
Audi
Prędkość maksymalna Audi R8 e-tron na potrzeby bicia rekordu została podniesiona z 200km/h na 250km/h.
Audi
Aby każdy z 73 zakrętów Audi R8 e-tron mogło pokonać jak najszybciej, masa auta została zredukowana do 1780kg.
Audi
Nadwozie Audi R8 e-tron wykonano głównie z aluminium i CFRP.
Audi
Litowo-jonowy akumulator Audi R8 e-tron magazynuje 49 KWh energii elektrycznej , co wystarcza na ok. 215 km jazdy.
Audi
Podczas ruszania z miejsca Audi R8 e-tron na tylnie koła trafia ponad 490N.
Audi
Bok Audi R8 e-tron
Audi
Szyba Audi R8 e-tron
Audi
Przód Audi R8 e-tron
Audi
Tył Audi R8 e-tron 14
Audi
Audi R8 e-tron
Audi
Audi R8 e-tron z kierowcą Markusem Winkelhockiem i Michaelem Dickem, członkiem Zarządu ds. Rozwoju Technicznego AUDI AG,
Audi
Audi R8 e-tron pamiątkowe zdjecie.
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA