| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Audi R8 e-tron ustanawia rekord na Nürburgringu!

Audi R8 e-tron ustanawia rekord na Nürburgringu!

Audi R8 e-tron, napędzany energią elektryczną, ustanowił rekordowy czas przejazdu po torze Nurburgring. Jego wynik 8:09,099 minuty to najlepszy jak dotąd rezultat, osiągnięty wśród seryjnych pojazdów z napędem elektrycznym.

Północna Pętla to obecnie najpopularniejszy poligon doświadczalny dla wprowadzanych na rynek nowych samochodów.  To jak szybko auto wykonany po niej pełny przejazd, staję się później jego chlubną(lub nie) wizytówką.

Osiągnięty przez Audi R8 rezultat jest jednak imponujący nie tylko jeśli bierzemy pod uwagę tylko auta napędzane energią elektryczną, ale także te spalinowe. Warto przypomnieć, że obecnie najlepszy oficjalny czas uzyskany na tym torze wynosi 7:11,57 min i należy do Gumperta Apollo Sport ,napędzanego benzynowym, 700-konnym silnikiem V8 pochodzącym z Audi.

Za kierownicą Audi R8 e-tron zasiadł Markus Winkelhock, 32-letni kierowca, mieszkający w pobliżu Stuttgartu, zwycięzca rozgrywanego kilka tygodni temu na tym samym torze 24- godzinnego wyścigu.

Auto wyposażone zostało w te same dwa silniki, które trafią pod maski seryjnego odpowiednika R8 e-tron. Łączna ich moc to 280kW, a moment obrotowy 820Nm. Podczas ruszania na tylne koła trafia ponad 490Nm. Największą bolączką aut elektrycznych jest ich niski zasięg. Aby zniwelować ten problem inżynierowie Audi zaprojektowali litowo-jonowy akumulator, magazynujący 49kWh energii elektrycznej. Pozwala on pokonać autu dystans ok. 215km. Kształt akumulatora, przypomina literę T, co umożliwiło ulokować go w tunelu środkowym, pomiędzy przedziałem pasażerskim, a tylną osią. Podczas hamowania jest on doładowywany metodą rekuperacji.

Zobacz też: Volkswagen nagrodzony za silnik 1.4 TSI

W aucie sportowym istotna jest masa pojazdu, która decyduje nie tylko o osiągach na prostej, ale przede wszystkim w zakrętach. Aby ją zminimalizować, inżynierowie Audi wykorzystali do budowy nadwozia aluminium i CFRP. Pozwoliło to ograniczyć jego masę (wraz z akumulatorami) do 1780 kg.To przełożyło się na osiągi auta- przyspieszenie 0-100km/h wynosi 4,6 sekundy a prędkość maksymalna 250km/h(normalnie jest ograniczona do 200km/h).

Dla silniejszego zaakcentowania nadziei jaką Audi pokłada w napędzie elektrycznym, koncern postanowił ustanowić kolejny rekord. Prędkość e-trona została zredukowana do 200km/h, a Markus Winkelhock wykonał nim dwa przejazdy po Nürburgringu. Osiągnięte przez niego kolejno czasy, 8:30,873 i 8:26,096 min, były wyraźnie poniżej 9 minut.

"Audi R8 e-tron jest rzecz jasna autem seryjnym, a nie autem wyścigowym z aerodynamicznymi dodatkami“ - podkreśla Markus Winkelhock. „Ale dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i odpowiedniemu dociążeniu tylnej części pojazdu, posiada cechy samochodu sportowego. Moment obrotowy, dzięki któremu silniki elektryczne dają mu taką moc, bije osiągnięcia wszystkich innych aut jakie znam, a to, że nie wydają przy tym żadnych dźwięków, było dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem.” – podkreśla Winkelhock.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi R8 e-tron na torze Nürburgring uzyskał rekordowy w swojej klasie czas przejazdu wynoszący 8:09,099 min.
Audi R8 e-tron na torze Nürburgring uzyskał rekordowy w swojej klasie czas przejazdu wynoszący 8:09,099 min.

Audi R8 e-tron
Audi R8 e-tron

Litowo-jonowy akumulator Audi R8 e-tron magazynuje 49 KWh energii elektrycznej , co wystarcza na ok. 215 km jazdy.
Litowo-jonowy akumulator Audi R8 e-tron magazynuje 49 KWh energii elektrycznej , co wystarcza na ok. 215 km jazdy.

Szyba Audi R8 e-tron
Szyba Audi R8 e-tron

Audi R8 e-tron z kierowcą Markusem Winkelhockiem i Michaelem Dickem, członkiem Zarządu ds. Rozwoju Technicznego AUDI AG,
Audi R8 e-tron z kierowcą Markusem Winkelhockiem i Michaelem Dickem, członkiem Zarządu ds. Rozwoju Technicznego AUDI AG,

Kierowcą Audi R8 e-tron był Markus Winkelhock.
Kierowcą Audi R8 e-tron był Markus Winkelhock.

Tył Audi R8 e-tron 14
Tył Audi R8 e-tron 14

Audi R8 e-tron dysponuje dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 280kW.
Audi R8 e-tron dysponuje dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 280kW.

Bok Audi R8 e-tron
Bok Audi R8 e-tron

"Wlew" elektrycznego Audi R8 e-tron.
"Wlew" elektrycznego Audi R8 e-tron.

 Audi R8 e-tron przyspiesza 0-100km/h w 4,6 sekundy.
Audi R8 e-tron przyspiesza 0-100km/h w 4,6 sekundy.

Nadwozie Audi R8 e-tron wykonano głównie z aluminium i CFRP.
Nadwozie Audi R8 e-tron wykonano głównie z aluminium i CFRP.

Aby każdy z 73 zakrętów Audi R8 e-tron mogło pokonać jak najszybciej, masa auta została zredukowana do 1780kg.
Aby każdy z 73 zakrętów Audi R8 e-tron mogło pokonać jak najszybciej, masa auta została zredukowana do 1780kg.

Podczas ruszania z miejsca Audi R8 e-tron na tylnie koła trafia ponad 490N.
Podczas ruszania z miejsca Audi R8 e-tron na tylnie koła trafia ponad 490N.

Przód Audi R8 e-tron
Przód Audi R8 e-tron

Prędkość maksymalna Audi R8 e-tron na potrzeby bicia rekordu została podniesiona z 200km/h na 250km/h.
Prędkość maksymalna Audi R8 e-tron na potrzeby bicia rekordu została podniesiona z 200km/h na 250km/h.

Audi R8 e-tron pamiątkowe zdjecie.
Audi R8 e-tron pamiątkowe zdjecie.

Układ hamulcowy Audi R8 e-tron.
Układ hamulcowy Audi R8 e-tron.

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Dębska

Prawnik i menadżer LexOmni.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »