| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Pierwsza edycja Euro NCAP

Pierwsza edycja Euro NCAP

W pierwszej edycji Euro NCAP wzięły udział nowa Honda Civic i Jeep Compass. Porównując klasy obu samochodów, wyniki nie mogłyby być bardziej zaskakujące.

Jeep Compass i nowa Honda Civic przeszły testy NCAP, z różnymi wynikami i na nowych zaostrzonych zasadach. W pierwszej tegorocznej odsłonie tych najbardziej znanych i cenionych testów zderzeniowych wzięły udział tylko dwa samochody. Organizacja Euro NCAP postanowiła jakiś czas temu podwyższać co rok poprzeczkę, w związku z czym uzyskanie pełnej punktacji, 5 gwiazdek, wymaga od producentów coraz większego nakładu pracy na zwiększanie bezpieczeństwa. W tegorocznej odsłonie, aby zdobyć komplet gwiazdek suma punktów musi wynieść co najmniej 80 proc sumy punktów możliwych do zdobycia. Aby nie ułatwiać sprawy i sprawić, aby wyniki były wymierne, określono również minimalną ilość punktów jaki samochód musi zdobyć w badanych kategoriach. Przedstawia się to w ten sposób:

Zobacz też: Kradzieże samochodów 2011

- ochrona kierowcy i pasażera min. 80 proc.

- ochrona dzieci min. 75 proc.

- ochrona pieszych min. 60 proc.

- wyposażenie w systemy bezpieczeństwa min. 60 proc.

Szczególny nacisk położono na ochronę pieszych, bowiem jeszcze kilka lat temu w tej kategorii wystarczyło tylko 25 proc. punktów, aby zdobyć 5 gwiazdek.

W pierwszej edycji tego roku udział wziął Jeep Compass i nowa Honda Civic. Niestety amerykański SUV odnotował bardzo słaby wynik, bo na jego konto zapisano dwie gwiazdki. Producent powinien wprowadzić poprawki, bo klienci za nie małe pieniądze, które trzeba zapłacić za jego samochody, powinni otrzymać znacznie więcej. Szczególnie tyczy się to ochrony bocznej, bo przy z zderzeniu z słupem, mimo bocznych kurtyn, pasażerowie są poważnie narażeni na obrażenia.

Honda w porównaniu z Jeepem wypadła wyśmienicie zdobywając wszystkie gwiazdki. Japończykom należą się brawa, bo potrafili zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa w samochodzie klasy średniej i to przy zaostrzonych kryteriach oceny.

Zobacz też: Nowy Fiat Panda już w Polsce

Wyniki jakie osiągnął Jeep Compass to:

Ochrona kierowcy i pasażera – 61 proc.

Ochrona dzieci – 76 proc.

Ochrona pieszych – 23 proc.

System bezp. – 43 proc.

Zobacz też: Ceny nowej Hondy Civic

Honda Civic może pochwalić się następującymi wynikami:

Ochrona kierowcy i pasażera – 94 proc.

Ochrona dzieci – 83 proc.

Ochrona pieszych – 69 proc.

System bezp. – 86 proc.

Zobacz też: Niemiecka dominacja pod dowództwem Golfa

NCAP ogłosiło również, które samochody z zeszłorocznych testów uzyskałyby 5 gwiazdek według nowych kryteriów. Do grona szczęśliwców można zaliczyć:

BMW Serii 1, BMW X1, Ford Focus, Ford Ranger, Mercedes Klasy M, Nissan Leaf, Subaru XV oraz Volvo V60.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

2BE.pl

Grupa Adweb

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »