| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Lanos - koniec produkcji w październiku

Lanos - koniec produkcji w październiku

Historia tego najdłużej produkowanego w Polsce samochodu zakończy się w październiku. Szkoda, że FSO zaprzestaje produkcji tego auta, gdyż nie tylko moim zdaniem to właśnie Lanos, a nie tak popularna Kia Ceed, przyczynił do pozytywnej zmiany wizerunku koreańskich samochodów.

Do momentu, w którym Daewoo ogłosiło bankructwo, ten samochód sprzedawał się jak ciepłe bułeczki. I nic dziwnego. Oferował całkiem pojemne wnętrze, w miarę duży bagażnik i - jak na ówczesne warunki - dużą paletę silników. Do tego pełne krągłości nadwozie zaprojektowane przez Giugiaro, które - i znów jak na koreańskie warunki - wcale nie było nudne. Przez wielu uznawany jest za następcę Poloneza, a z tej roli wywiązał się celująco.

Zobacz też: Benzyna drożeje, olej napędowy tanieje

Ale w końcu nawet najlepsze pomysły w końcu się znudzą i tak było w przypadku tego Daewoo. Ten samochód, niezależnie czy pochodził z koreańskiej czy żerańskiej fabryki, w ogóle się nie psuł. Trzyletnia gwarancja przyciągała klientów jak magnes, gdyż 10 lat temu wcale nie była takim standardem jak dzisiaj.

Mało kto pamięta, że w 2001 roku Urszula i Ireneusz Majewscy wyruszyli specjalnie przygotowanym Lanosem na wyprawę dookoła świata. Samochód spisywał bez najmniejszego zarzutu.

Zobacz też: 5 gwiazdek w Euro NCAP dla Audi Q3 i A6

Auto oferowane było w niezliczonych limitowanych wersjach, z których najbardziej znane są Sport i Style. Ta pierwsza - ze sportowymi zderzakami, progami i czerwonymi wstawkami w wnętrzu oraz sportowymi... kołpakami. Ta druga była natomiast kierowana dla osób nielubiących byc szarymi myszkami. Miała dwukolorowe nadwozie w kolorze czarnym ze srebrnymi zderzakami.

Dziś Lanosy odnoszą sukcesy na Ukrainie (gdzie zostanie przeniesiona produkcja żerańskiej odmiany) i w Rosji, gdzie oferowany jest jako Chevrolet. Na Ukrainie Lanos doczekał się nawet ślubu z jeszcze radzieckim silnikiem 1.3, który jest tak udany, jak 700-tka w Cinquecento. U naszego wschodniego sąsiada auto doczekało wielu fanklubów, a na jego bazie skonstruowano nawet furgona.

Zobacz też: Możliwa fuzja Fiata i PSA

A kto kupuje nowe Lanosy w Polsce w tym roku? Zazwyczaj straż miejska lub ochrona. Przeciętny Kowalski woli wydać ok. 40 tys zł na znacznie atrakcyjniejsze auto segmentu B, niż na kompakta wyposażonego jedynie w elektroniczny zegarek.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Daewoo Lanos
Daewoo Lanos

Daewoo Lanos
Daewoo Lanos

Daewoo Lanos
Daewoo Lanos

Daewoo Lanos
Daewoo Lanos

Daewoo Lanos
Daewoo Lanos

Daewoo Lanos
Daewoo Lanos

Daewoo Lanos
Daewoo Lanos

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Beata Przybyła

Prowadzę biuro rachunkowe od 18 lat.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »