| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Jazz nad Wisłą

Jazz nad Wisłą

Pod względem funkcjonalności i przestronności, nowa Honda Jazz nadal będzie wyznaczać standardy w segmencie B. Oprócz największego w swej klasie wnętrza, pięciodrzwiowy hatchback wyróżnia się także niższym niż dotychczas spalaniem oraz obniżonym współczynnikiem emisji CO2.

Pod względem funkcjonalności i przestronności, nowa Honda Jazz nadal będzie wyznaczać standardy w segmencie B. Oprócz największego w swej klasie wnętrza, pięciodrzwiowy hatchback wyróżnia się także niższym niż dotychczas spalaniem oraz obniżonym współczynnikiem emisji CO2.

Wygląd nadwozia to na pierwszy rzut oka bardziej ewolucja, niż rewolucja. Dynamiczne i płynne linie nadają mu zupełnie nowy wymiar, choć bryła jest podobna do poprzedniej - auto zbudowano w oparciu o założenia konstrukcyjne poprzedniej generacji. Widać też wyraźnie podobieństwo rodzinne do nowych, większych modeli Hondy. Nowy Jazz posiada tak samo centralnie umieszczony zbiornik paliwa oraz system Magic Seats („magiczne siedzenia”). Nie tylko udało się zachować najlepsze cechy poprzednika (łącznie z przestronną kabiną pasażerską porównywalną z samochodami klasy średniej), ale uzupełniono je dodatkowymi rozwiązaniami zwiększającymi funkcjonalność.

Zobacz też: Nowa Kia Soul: dane techniczne i wyposażenie

Nieco większe nadwozie o skróconej masce zapewnia kierowcy lepszą widoczność i jest bardziej przestronne. Również bagażnik pomieści więcej, dzięki praktycznemu układowi powierzchni ładunkowej oraz wspomnianemu systemowi Magic Seats, który teraz umożliwia złożenie oparć tylnej kanapy jednym ruchem.

Poziom bezpieczeństwa zwiększył się dzięki wykorzystaniu aktywnych przednich zagłówków, systemu kontroli stabilności jazdy VSA oraz struktury nadwozia zaprojektowanej w technice zaawansowanej kompatybilności pojazdów (ACE). Na poprawę komfortu i właściwości jezdnych niebagatelny wpływ ma zastosowanie większych felg, udoskonalone zawieszenie oraz zwiększenie rozstawu osi/kół.

Zobacz też: Kia Soul po faceliftingu

Nowe silniki benzynowe i-VTEC, o poj. 1,2-litra i mocy 90KM oraz 1,4-litra i mocy 100KM, gwarantują lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa – odpowiednio 5,1 i 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym. Wydatnie ograniczono również emisję CO2, która dla silnika o poj. 1,2-litra wynosi obecnie zaledwie 120 g/km (wcześniej 129 g/km), a dla jednostki 1,4-litra z manualną skrzynia biegów – 123 g/km lub z przekładnią i-SHIFT – 120 g/km (uprzednio 137 g/km). Cechą charakterystyczną nowych jednostek jest również – niespotykana w tej klasie – odpowiednia równowaga pomiędzy oszczędnością a osiągami. Pracujące w technologii zmiennych faz rozrządu, czterocylindrowe silniki o poj. 1,2 i 1,4-litra współpracują z 5-stopniową przekładnią manualną lub, w wersji 1,4-litra, także z 6-stopniową, zautomatyzowaną przekładnią manualną i-SHIFT, wyposażoną w łopatki zmiany biegów przy kierownicy.

Zobacz też: Kia Optima: dane techniczne i wyposażenie

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Meritus

Meritus Systemy Informatyczne Sp. z o.o. jest kontynuatorem działalności firmy Meritus 2 Spółka Jawna, działającej od 1990 r.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »