| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Gama silników nowego Fiata Pandy

Gama silników nowego Fiata Pandy

Znamy już paletę silników do nowego Fiata Pandy. Dostępne będę 4 silniki – 2 silniki TwinAir o pojemności 875 ccm o mocy 65 KM (wolnossący) i 85 (turbodoładowany), znany i sprawdzony silnik benzynowy Fire o pojemności 1.2 l i mocy 69 KM oraz 1.3 – litrowy turbodiesel Multijet II o mocy 75 KM.

Silnik benzynowy 0.9 TwinAir Turbo 85 KM

Pierwszy z rodziny dwucylindrowych silników TwinAir rozwija moc 85 KM (63 kW) przy 5500 obr/min i moment obrotowy 145 Nm przy 1900-3000 obr/min. Oszczędną i ekologiczną jazdę umożliwia przycisk funkcji Eco, umiejscowiony na desce rozdzielczej). Ogranicza moment obrotowy do 100 Nm przy 2000 obr/min, obniżając w efekcie zużycie paliwa do 4,2 l/100 km i emisję CO2 do 99 g/km w cyklu mieszanym (dane producenta).

Zobacz też: Zmiany w Toyota Motor Poland

Silnik benzynowy 0.9 TwinAir 65 KM

Jednostka ta zostanie pierwszy raz zastosowana właśnie w nowej Pandzie. Silnik wytwarza 65 KM (48 kW) przy 6250 obr/min i moment obrotowy 88 Nm przy 3500 obr/min. Podkreślić tu należy obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin w cyklu mieszanym (odpowiednio do 4,2 l/100 km i 99 g/km) przy osiągach porównywalnych z innymi silnikami o tej samej mocy.

Zobacz też: Wyprzedaż pracowniczych aut u Volkswagena

Silnik 1.2 Fire EVO II 69 KM

Kolejne modernizacje w znanym silniku Fire przyniosły wymierne skutki. Z jednej strony zmniejszono zużycie paliwa i emisji spalin (odpowiednio do 5,2 l/100 km i 120 g/km), a z drugiej zwiększono moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów (102 Nm przy 3000 obr/min) przy wzroście mocy maksymalnej w zakresie górnym (69 KM przy 5500 obr/min).

Turbodiesel 1.3 MultiJet 75 KM

Dla oszczędnych i ekologów w nowej Pandzie oferowana będzie jednostka wysokoprężna 1.3 MultiJet (Euro V) o mocy 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min i momencie 190 Nm przy zaledwie 1500 obr/min, wyposażona seryjnie w filtr cząstek stałych DPF. Silnik ten wyróżnia się niskim poziomem emisji CO2 do atmosfery: zaledwie 104 g/km oraz zużyciem paliwa nie przekraczającym 3,9 l/100 km w cyklu mieszanym.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

OMEGA Kancelarie Prawne

Ekspert w dziedzinie ubezpieczeń i odszkodowań

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »