| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Udziały Skody w rynku rosną

Udziały Skody w rynku rosną

W październiku ŠKODA sprzedała 3 315 aut, co kolejny raz daje jej pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. Sprzedaż wprawdzie jest niższa od zeszłorocznej o około 7 % (przy 18% spadku całego rynku), lecz Skodzie udało się zwiększyć swój udział rynkowy z 11,72 % do 13,3 %.

Liderem październikowego rankingu modeli jest Octavia (1 564 szt.), tuż za nią plasuje się Fabia (1 101 szt.). Silną pozycję w swoich segmentach utrzymują modele Superb (277 szt.), Yeti (208 szt.) oraz Roomster (165 szt.)

Zobacz też: Najnowsza technologia Volkswagena

Biorąc pod uwagę cały 2011 rok, ŠKODA jest jedyną marką w pierwszej piątce, której udało się zwiększyć udział rynkowy. Obecnie wynosi on 12,83% i jest o 1,25 p.proc. wyższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wartym podkreślenia jest fakt, że druga w rankingu marka – Ford – sprzedała o ponad 12 tys. samochodów mniej.

Niektóre marki już w październiku zaczęły aktywności związane z wyprzedażą rocznika 2011, jednakże nie miało to wpływu na odwrócenie trendu spadku ogólnej sprzedaży w porównaniu do roku 2010.

Zobacz też: 100 000 tysięcy Porsche od początku 2011

W ujęciu procentowym, październikowy spadek (-17,91%) był największym w skali całego roku. W listopadzie i grudniu 2010 sprzedaż była napędzana głównie przez tzw. „samochody z kratką”, a w tym roku nie ma czynnika, który równie skutecznie mógłby przyciągnąć klientów do salonów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Rybka

www.dekoria.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »